Alex Wurz se příliš v DTM neohřál, jeho Calibra ale závodí dodnes

Alex Wurz se příliš v DTM neohřál, jeho Calibra ale závodí dodnes

 
  

Rakouský závodník Alex Wurz si podobně jako například Giancarlo Fisichella vyzkoušel závodění v DTM/ITC, konkrétně v poslední sezoně toho původního.


Wurz se z motokár postupně dostal až do formule 3, kde si nevedl úplně zle. Největším okamžikem ale nebylo jeho vítězství, ale nehoda během roku 1995, když předjížděl na čele závodu Safety Car, který závodníka zezadu naboural. Vítězství tedy v německém šampionátu nezískal a připsal si jen troje stupně vítězů.

Přestože jezdecky bylo z čeho vybírat, závodník dostal příležitost u týmu Joest Racing, který tehdy provozoval vozy Opel Calibra V6 4×4 v ITC. Wurzovi zazvonil telefon i od Flavia Briatoreho z formule 1, ale na vstup bylo příliš brzy, proto zůstal v ITC.

V rámci smlouvy u stáje Joest startoval Wurz v sezoně 1996 i ve 24h Le Mans, které dokázal se svojí posádkou vyhrát. V ITC to ale tak slavné nebylo. Přestože Calibra toho roku dovezla titul Manuelu Reuterovi, tak Wurz nezískal při své premiéře ani jedny stupně vítězů. Nejlepším výsledkem bylo čtvrté místo ze Silverstonu.

Přestože Wurz díru do světa v ITC neudělal, jeho vůz ano. V rámci Tourenwagen Legenden se Calibra stále objevuje na závodních okruzích a fanoušci z České republiky měli možnost německé monstrum vidět během uplynulého víkendu. Aby toho nebylo málo, tak Opel závodí v originálních Wurzových barvách a s původním motorem Cosworth KF 2.5L V6, který točil až 15000 ot./min.

Každopádně monoposty asi zkrátka vyhovovaly Wurzovi více, protože následujícího roku dostal od Briatoreho v Benettonu šanci na tři závody, kde pro nemoc nahradil Gerharda Bergera. V jednom z víkendů dokázal dojet na třetí pozici. Následující tři sezony tak měl místo u stáje Benetton zajištěné.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Translate »