Historie - formule

„Nemám co na práci, tak pojedu.“ Andretti vzal nečekaně na jeden závod nabídku od Williamsu

Argentinský závodník Carlos Reutemann se po své těsné prohře mistrovské titulu v sezoně 1981 rozhodl, že nebude pokračovat ve formuli 1, to otevřelo dveře šampionovi ze sezony 1978.


Pouhých pět dní po závodu v Brazílii sezony 1982 přišlo oznámení, že se pilot Williamsu loučí s formulí 1. Závodník se údajně chtěl vrátit do rodné Argentiny, kde vypukla válka s Velkou Británii. Neoficiálně ale bylo všem u Williamsu jasné, že už pilot ztratil lásku k závodění. Britská stáj musela narychlo vzít někoho, kdo bude mít rychlost. Mario Andretti tak byl jasnou volbou.

Americký závodník byl po sezoně u Alfy Romeo bez místa, proto byl rád, že je o něj stále v Evropě zájem. Šampion ze sezony 1978 měl už smlouvu v Indy, ale nebylo problémem všechno zkombinovat.

„Neměl jsem co dělat, takže jsem s tím souhlasil,“ řekl tehdy Andretti

Williams s číslem 5 se kvalifikoval až na čtrnácté pozici, o šest míst za týmovým kolegou Kekem Rosbergem. V závodě bohužel Andretti po nehodě nedokončil. Po zbytek sezony byl za volantem monopostů FW07D a FW08 Derek Daly, který získal pouhých osm bodů. Náhradník u Williamsu odjel kvůli svým špatným výsledkům poslední sezonu ve formuli 1.

Jiří Košta

Recent Posts

Cadillac slaví nečekaný double v kvalifikaci na 24h Le Mans

Alex Lynn, pilot vozu Cadillac V-Series.R #12, získává pole position pro letošní 24h v Le…

1 dnem ago

Alex Lynn získal historicky první pole position pro Cadillac v Le Mans

Cadillac Hertz Team Jota si připisuje pole position zásluhou Alexe Lynna. Aby toho nebylo málo,…

2 dny ago

Frederik Vesti: V Daytoně jsem nevěděl, jak správně zahřát pneumatiky

Frederik Vesti letos debutuje ve 24h v Le Mans v kategorii Hypercar. V Cadillacu LMDh…

2 dny ago

Začátky DTM aneb když se hvězdy potkávaly na letištích

Šampionát DTM je součástí motorismu už od roku 1984, tudíž je zcela pochopitelné, že se…

4 dny ago

Uvnitř převodovky: Jak Porsche a Mobil 1 posouvají hranice možností ve vytrvalostních závodech

V motorsportu, kde závodní vozy musí fungovat až 24 hodin na hranici technických možností, rozhoduje…

5 dny ago

René Rast se po rekordní pole position dočkal vítězství na Zandvoortu

Německý závodník si připsal rekordní 26. pole position, čímž překonal "Pana DTM" Bernda Schneidera. Přestože…

5 dny ago