Srpnová Velká cena Maďarska 2006 přinesla velká dramata zásluhou obrovského deště. Soupeři o titul závod ani nedokončili.
Samotná kvalifikace na závod v Budapešti přinesla nečekané výsledky. Kimi Räikkönen slavil s McLarenem pole position, ale největší soupeři o titul v podobě Michaela Schumachera a Fernanda Alonsa startovali až z dvanácté, respektive patnácté pozice. Pilot Ferrari totiž předjížděl pod červenými vlajkami v tréninku, takže dostal trest. Alonso byl penalizován za úmyslné blokování soupeře.
Nedělní závod ale dával jezdcům naději, jelikož vydatně pršelo. Räikkönen odstartoval nejlépe a držel si vedení. Alonso a Schumacher se postupně probojovávali dopředu polem, přičemž pilot modrého Renaultu předjel i své největšího rivala.
Räikkönen začal postupně na opotřebovaných pneumatikách ztrácet, proto zajel do boxů. Při pokusu předjet o kolo zpět Toro Rosso Vitantonia Liuzziho, ale došlo ke srážce. McLaren MP4/21 musel odstoupit a do vedení šel Pedro de la Rosa s druhým vozem stáje.
Safety car, který vyjel na okruh v Budapešti pomohl Buttonovi, protože se dostal až na třetí pozici za Alonsa. Španělský závodník ale po zastávce v boxech neměl dotažené zadní kolo, takže havaroval. U Ferrari také došlo ke strategické chybě s pneumatikami a Schumacher se později při bránění pozice srazil s de la Rosou, což znamenalo konec pro červený monopost.
Button se dokázal vyhnout všem problémům a postupně se dostal až do vedení závodu. Britský pilot už dokonce nedoufal ve své vítězství, protože slíbil, že si neoholí vousy, dokud nevyhraje. Naštěstí nečekal dlouho, a navíc získal o tři roky později i titul mistra světa s týmem BrawnGP.
Na druhé pozici dokončil výše zmíněný de la Rosa a třetí Nick Heidfeld s vozem BMW. Pro německou automobilku to byly první stupně vítězů ve formuli 1.
Honda získala první vítězství od Velké ceny Itálie roku 1967, kde se radoval John Surtees. Po výkonech v ostatních závodech japonské stáje ale asi není překvapením, že Button už žádné další vítězství nepřidal.