Historie - formule

Zanardi vstoupil do F1 s Jordanem jako náhrada za Michaela Schumachera

Bývalý pilot formule 1 Alex Zanardi vstoupil do šampionátu ke konci roku 1991, jelikož stáj Jordan stále hledala náhradníka za vězněného Bertranda Gachota respektive jednorázového Michaela Schumachera.


Rok 1991 vypadal pro nový tým Jordan solidně. Tým mohl získat v Belgii i stupně vítězů, ale technika zkrátka nepřála. Jordan tak v prvním roce ukazoval slušnou rychlost, ale problémem byli jezdci, kterých se celkem vystřídalo pět.

Zkušený Andrea de Cesaris byl v týmu číslem 1, i když ho porážel mladší a méně zkušený kolega Gachot. Cesaris získal dvě čtvrtá místa v Kanadě a Mexiku, přičemž stupně vítězů také nebyly daleko.

Gachot byl ovšem v průběhu roku uvězněn za údajnou potyčku s taxikářem. Jordan proto musel hledat náhradu. Jedním z jezdců byl i Michael Schumacher, který se u stáje příliš neohřál, jelikož startoval pouze v Belgii. Pro následující dva závody zaujal jeho sedačku Roberto Moreno, který také mnoho neukázal.

Po testování s týmem Footwork a dobrém roce ve formuli 3000 zazvonil telefon tehdy neznámému pilotovi, který se jmenoval Alessandro Zanardi. Jordan dal italskému jezdci šanci startovat u týmu až do konce sezony 1991. I když naskočil závodník do rozjeté sezony, nevedl si špatně. Získal dvě devátá místa, která tehdy bohužel nebyla bodovaná. Přesto předvedl něco mimořádného a dokázal na sebe upoutat.

Přesto dostal u Jordanu pro následující sezonu prostor Mauricio Gugelmin a Stephano Modena. Zanardi tak musel za vděk vzít alespoň místo testovacího jezdce u Benettonu po boku právě Schumachera. Během roku přišla menší příležitost na závodění u italského Minardi, které v roce 1992 zažívalo doslova katastrofální sezonu. Do dvou ze tří závodů se pilot nedokázal ani kvalifikovat. Situace se ale začala zlepšovat, když podepsal s týmem Lotus.

Forza Alex

Jiří Košta

Recent Posts

James Barclay odchází z pozice šéfa Jaguar TCS Racing, co to znamená pro tým?

Šéf týmu Jaguar TCS Racing ve formuli E odejde ze své pozice v týmu na…

10 hodinami ago

Je tu nová sezona DTM! Na scénu přichází také Glock a Gounon

Šampionát DTM se vrací na závodní okruhy. Devět prémiových výrobců a mezinárodní pole s 24…

2 dny ago

Valentino Rossi na póidu v domácím závodě na Imole

Vůz #46, tedy i Valentino Rossi, zísiává druhé kategorii LMGT3 na italské Imole. Závod vyhrálo…

4 dny ago

Ferrari vítězí na Imole, BMW a Alpine doplňuje podium

Ferrari #51 vítězí v domácím závodě na Imole po startu z pole position. BMW #15…

4 dny ago

Valentino Rossi: „S Goodyearem trpíme, rád bych pokračoval s BMW“

Před závodním víkendem FIA WEC na italské Imole hovořil Valentino Rossi s domácími novináři o…

4 dny ago

Antonio Giovinazzi ve Ferrari #51 bere druhou pole position v řadě

Antonio Giovinazzi získává pole position na domácí půdě pro šestihodinový závod v Imole. Pro pilota…

5 dny ago