„Co děláš, jsi blbej?“ Koukněte na nejslavnější souboje z cestovních vozů

„Co děláš, jsi blbej?“ Koukněte na nejslavnější souboje z cestovních vozů

 
  

Cestovní vozy jsou jednou z nejoblíbenějších motoristických kategorií. Těsné souboje dveře na dveře a relativně levné závodění dělá z cesťáků skvělou zábavu.


Kromě klasických soubojů jsme ale za celou historii viděli i několik opravdu drsných. Záměrné vyřazení souboje nebo slovní potyčky jsou staré, jak motorismus sám. My jsme si připravili ty nejzajímavější.

Rickard Rydell vs. Anthony Reid (BTCC – Brands Hatch – 1998)

V Britských cestovních vozech byl proslulý svými incidenty jezdec jménem Anthony Reid. Během posledního kola závodu v Brands Hatch Reid přistrčil Volvo Rickarda Rydella, díky čemuž získal vítězství.

Tom Coronel vs. Ma Qing Hua (WTCC – Vila Real – 2015)

Ani legendární a věčně usměvavý pilot WTCR Tom Coronel neudržel v roce 2015 nervy na uzdě. Během portugalské kvalifikace ho zdržoval čínský jezdec Ma Qing Hua z Citroenu. Coronel se nedostal do druhé části kvalifikace a hned po příjezdu do boxů vylezl ze svého vozu a šel za Maem.

Pilot Chevroletu začal silně křičet a nadávat číňanovi. Výsledkem bylo, že Coronel dostal za slovní napadení svého soupeře finanční pokutu.

Alessandro Nannini vs. Roland Asch (DTM – Singen – 1994)

Alessandro Nannini s Alfou Romeo bojoval v roce 1994 o mistrovskou korunu DTM s Mercedesem Klause Ludwiga. Další pilot Mercedesu Roland Asch pomohl Ludwigovi tím, že Nanniniho roztočil v jedné ze zatáček. Nannini zajel do boxů a později se na trať vrátil o kolo pozadu. Když dojel Asche, nekompromisně do něj v plné rychlosti narazil.

Yvan Muller vs. Jason Plato (BTCC – Donington Park, Silverstone – 2001)

Vauxhall měl s jezdeckou sestavou Yvan Muller a Jason Plato velké problémy. Všechno začalo během závodu na Doningtonu, kde se jezdci několikrát srazili. Po kolizi v Silverstone dokonce odmítl Muller na pódiu podat ruku svému týmovému kolegovi.

Tým byl až do konce roku doslova rozdělený na dvě poloviny a Plato poté nedokázal sehnat místo v BTCC následující dvě sezony přesto, že získal mistrovský titul.

Tom Coronel vs. Mehdi Bennani (WTCC – Marrakech – 2014)

Tom Coronel měl daleko větší právo k napadení svého soupeře ještě o rok dříve, než přišel incident s Maem. Během startu v Maroku stál Coronel na poleposition. Hned po startu závodu ho ale začal domácí Mehdi Bennani hrnout před sebou. Coronel narazil do zdi, ale kvůli velké rychlosti zkřížil všem jezdcům cestu a naboural ještě do zdi i na druhé straně. Kromě Bennaniho do Chevroletu vrazil ještě úřadující šampion WTCC Yvan Muller.

Coronel šel hned po zastaveném závodě za Bennanim, který se mu omlouval, že to neudělal úmyslně. Bennani dokonce svému soupeři tvrdil, že je jeho přítel, takže v kokpitu plakal, když viděl, jak naboural v plné rychlosti do zdi.

John Cleland vs. Steve Soper (BTCC – Silverstone – 1992)

Finále Britských cestovních vozů roku 1992 může být považováno jako za to nejkontroverznější ze všech.

John Cleland s Vauxhallem bojoval o titul proti Timu Harveyovi z BMW. Steve Soper, který také závodil s BMW měl jasný úkol – pomoci k titulu Harveyovi.

Cleland nebyl nadšený, když ho Soper předjel v souboji o čtvrté místo a ukázal mu prostředníček. Při nájezdu do sekce Brooklands byl Harvey už čtvrtý a Cleland atakoval Sopera v souboji o čtvrté místo. Jezdec BMW ale zavřel zatáčku a poslal Vauxhall do vzduchu a na dvě kola. Výsledkem bylo, že Cleland poslal oba vozy mimo trať a bylo rozhodnuto. Jezdec později nazval Sopera „dobytkem“.

Christian ABT vs. Uwe Alzen (STW – Nurbugring – 1999)

Německé superturismo bylo náhradou za pozastavené DTM a nevedlo si vůbec zle. V roce 1999 přišel tým Abt s Audi A4, která měla jako jediná pohon všech čtyř kol a úvodu sezony jasně dominovala. Postupem času se ale do hry dostal také Opel Uweho Alzena, který jel o titul až do konce sezony.

Během rozhodujícího závodu na Nurburgringu musel dojet Alzen na druhém místě před Abtem, aby získal titul. To všechno vypadalo nadějně až do posledního kola. V poslední šikaně druhé Audi s Krisem Nissenem skoro zastavilo a Alzen do něj vrazil a zlomil si kolo. Na to všechno pohotově zareagoval druhý Opel Rolanda Asche, který sestřelil hned na to Audi Abta.

Alzen dovezl polámaný vůz do cíle a slavil titul. Jenže komisaři rozhodli, že se Opel Asche provinil a přišla penalizace. Po předání amatérského záznamu jednoho z fanoušků bylo jasné, že Asch nebrzdil a Abta sestřelil. Německý autoklub tak rozhodl, že poslední kolo závodu zcela anuluje a mistrem se stal nakonec Abt.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Translate »