Citroën vstoupil do šampionátu WTCC se svým C-Elysée v roce 2014 a téměř každému závodu jasně dominoval. Mohlo za to dost možná i trochu kontroverzní nastavení pravidel.
Francouzský výrobce přišel do WTCC v rámci nových pravidel TC1, kde už se z vozů nestávaly úplně typické cesťáky, ale spíše se přibližovaly DTM.
Za všechno mohla FIA, která za cenu zisku automobilky spustila pravidla TC1 o rok dříve, než bylo v plánu. Citroën tak vesele vyvíjel a testoval nový vůz, ale ostatní se ještě museli soustředit na probíhající sezonu WTCC. Zatímco ostatní automobilky své vozy pouze upravily, Francouzi mohli přijít s úplně novým šasi, které perfektně vyhovovalo novým regulím. Pro úvodní závod Honda neměla ani dostatek dílů na nové vozy…
Posádku tvořili Yvan Muller, José Mária Lopéz a devíti násobný šampion WRC Sebastien Loeb. Loeb po oficiálním konci kariéry ve WRC v roce 2012 chtěl závodit na okruzích a Citroën ve snaze udržet si Loeba přišel s programem v cestovních vozech. V polovině roku se připojil do týmu dokonce čtvrtý vůz, který pilotoval Číňan Ma Qing Hua.

Přišel první závod sezony v Maroku a Citroën získal hattrick. Trend pokračoval i zbytek sezony, jelikož značka zvítězila v sedmnácti z třiadvaceti závodů. To je vítězství v 74% závodů! Během prvních patnácti závodů získala čtrnáct výher a pohár konstruktérů byl rozhodnutý pět závodů před koncem.
Kromě skvělého vozu za to mohla i výborná jezdecká sestava. José Maria Lopéz tak získal jednoznačně svůj první titul i přesto, že Citroën musel jezdit se zatížením 60 kil navíc skoro celý rok a druhý závod víkendu startovat v opačném pořadí první desítky toho prvního.

Následující rok se situace opakovala, i když se zdálo, že tým není tak dominantní, tak opak byl pravdou. Citroën vyhrál sedmnáct závodů a jejich jezdci obsadili první čtyři příčky v poháru jezdců.
Automobilka měla původně tříletý plán s tím, že třetí rok chce získat titul. Jelikož ale předčila všechna očekávání, tak rok 2016 byl posledním a v rámci úspor se z týmu překvapivě poroučel Sebastien Loeb.
Dominance i přesto pokračovala. Francouzská automobilka jezdila od začátku sezony se závažím 80 kilo navíc, ale to problém nebyl. Vítězství už bylo “jen” deset, ale i tak skončil Lopéz první a Muller druhý celkově.
S odchodem Citroënu uvažovala o odchodu i Honda nebo Lada, jelikož pravidla TC1 byla cenově nevýhodná. Vozy této specifikace závodily pouze ve WTCC, což ekonomicky nemá smysl už pro samotné tovární týmy, natož pro soukromníky.

Ještě na začátku prosince nikdo nevěděl, s jakými vozy se bude závodit v sezoně 2018. Honda odmítla další rok s vozy kategorie TC1, jelikož Civic WTCC byl starší generace, než aktuálně prodávaný model. Vzhledem k předchozí situaci s pravidly se japoncům nechtělo stavět nový vůz.Ještě před začátkem sezony 2014 (ano, první s pravidly TC1) odešel z vedení WTCC Marcello Lotti a byl nahrazen Françoisem Ribeirem. Lotti ovšem na nic nečekal a již brzy přišel s oznámením, že vytváří novou závodní sérii TCR. Jako základ technických předpisů použil Seat Leon Cup Racer, jehož upravenou verzi můžeme vidět v cestovních vozech dodnes. Provozní náklady jsou u vozu TCR šestkrát nižší než u TC1! Nebylo tak pochybností o tom, co přitáhne automobilky.
Každopádně může být FIA vděčná Lottimu za to, že umožnil spojení tak významné série s tou jeho. Nebýt něj, pravděpodobně by zaniklo WTCC úplně. Rok 2017 byl tak posledním rokem klasického WTCC, které dnes známe jako velice populární WTCR.