Profesionální automobilová závodnice Carrie Schreiner, která momentálně nastupuje do své druhé sezony v ADAC GT Masters exkluzivně pohovořila pro trueracing.cz o své závodní kariéře.
Carrie zahájila kariéru jako většina závodníků na motokárách. Už od mala k nim měla hodně blízko, protože závodil už její otec.
„Můj otec závodil jako amatér ve voze Porsche Cupu mnoho let, takže jsem trávila hodně času na závodních tratích. Když mi bylo deset let a poprvé jsem si vyzkoušela motokáru, tak jsem se pro to okamžitě nadchla,” říká mladá němka.
Netrvalo dlouho, a přišla první možnost svezení se v monopostech. Konkrétně šlo o německou formuli 4, kde závodila dvě sezony. Logický postup by byl do formule 3, případně až do formule 1, ale Carrie se rozhodla přejít k vozům GT, kde startovala v Lamborghini Super Trofeo.
„Formule 4 byla opravdu dobrá škola, ale formule 1 nikdy nebyla mým cílem. Vždycky jsem chtěla být profesionálním GT závodníkem. Takže pokrok do sportu s GT vozy byl jen otázkou času.”
Aktuálně závodí pro tým HCB Rutronik Racing v ADAC GT Masters, kde bude pokračovat i v letošní sezoně. Ročník 2020 byl podle posledních zpráv odložen na polovinu léta.
Jednou z vyšších úrovní v GT vozech i je GT World Challenge Europe, kam míří hodně jezdců po Adacu. Skvělým příkladem je René Rast, který se dostal až do DTM.
„GT Masters je skvělá série. Úroveň je tak vysoká, že víte, že závodíte proti nejlepším GT závodníkům na světě. Dalším krokem by pro mě bylo, kdybych mohla závodit v obou sériích, protože GT Masters a GT World Challenge Europe jsou si dost podobné.
Pódium na Hockenheimu byl zatím můj největší kariérní úspěch. K tomu bych ještě přidala vítězství šampionátu Lamborghini Super Trofeo UAE 2018 s týmovým kolegou Axcilem Jefferiesem ve třídě Pro/Am.”
Kromě Audi R8 LMS Carrie závodila v loňském roce i s vozem Volkswagen Golf GTI TCR v německém VLN, které se pokaždé jezdí pouze na okruhu Nürburgring. Jaké jsou rozdíly mezi těmito vozy?
„No, to je těžká otázka. Z mého pohledu je samozřejmě více zábavy s vozem GT3. TCR jsem zatím řídila pouze na Nordschleife a byla jsem s ním docela rychlá. Řekla bych, že jednou z mých silných stránek je to, že umím být rychlá v odlišných vozech, protože už mám docela hodně odježděno.”
Otázka padla i zpátky k monopostům, jelikož závodnice testovala v roce 2018 monopost formule E u týmu HWA, kde rychle zaskočila za tehdy zraněnou Sophii Flörsch. Může se budoucnost směřovat i částečně k monopostům formule E?
„Byla to opravdu dobrá zkušenost. Neřekla bych ne, kdyby mi někdo nabídl něco dalšího, ale momentálně o ničem nevím.”
Stále více závodnic má zájem i o čistě dámskou závodní sérii W. Názory se i tak liší, jelikož mnoho lidí tvrdí, že by se šampionáty neměly separovat. Myšlenka W Series je ovšem taková, že má těm nejlepším ženám umožnit zisk peněz a mediálního zájmu k tomu, aby pak mohly bojovat i mezi muži v jiných šampionátech.
„Podle mého názoru je W Series skvělou příležitostí pro mladé ženy v motorsportu. Bez ní si myslím, že by hodně žen nemělo závodní kokpit. Mohou vyhrát hodně peněz a také je to dobré pro jejich budoucí kariéry. Pochopitelně je ale vždy lepší závodit proti těm nejlepším a nejen proti nejlepším ženám,” odhaluje Carrie.
Mladá závodnice má tak v hlavě jasno, kam chce kariéru směřovat. Český fanoušek ji mohl vidět premiérově loni několikrát během testování na Autodromu Most a to samé během samotného závodu ADAC GT Masters.
Největší kariérní sen by se teprve jednadvacetileté němce mohl v budoucnosti splnit.
„Mým největším snem je jednoho dne být továrním jezdcem GT pro prémiovou tovární značku.”
Original interview below
You started your career like most people on go-karters. What attracted you to motorsport?
Carrie: My dad. He drove as an amateur driver with a Porsche Cup car for many years. So I spent a lot of time on race tracks. When I was 10 years old I drove a go kart for the first time and was directly totally excited.
After a few years you moved to Formula 4, but you did not continue in Formula cars, but moved to Lamborghini Super Trofeo. Why you went into the GT cars?
Carrie: F4 was a really good school but F1 was never my target. I’ve always wanted to be a professional GT driver. So my step into the GT Sport was just a matter of time.
After Lamborghini you got to the top of the GT racing, the ADAC GT Masters. Is this championship of your dream or do you want to try something like GT World Challenge Europe?
Carrie: GT Masters is an amazing series. The level is super high so you have to compete against the best GT drivers in the world. The next step would be to compete in both series but I think you can compare GT Masters and GT World Challenge Europe because the level is quite similar.
Besides GT3, you raced last year in a pure girl team in VLN with Volkswagen Golf. What do you do better, touring cars or GT3?
Carrie: Puh difficult question. For my point of view GT3 is of course more fun. I just drive the TCR on the Nordschleife and there I’m quite quick in the meantime. I also had some really good moments in GT3 so it’s difficult to say. I would say this is one of my strengths that I can be quick in many different cars because I’ve already driven quite a lot.
In 2018 you tested formula E. Is there any possibility that you would start there?
Carrie: Yes that was a really cool experience. I wouldn’t say no if they ask me to be honest but at the moment I don’t know.
What do you think about W Series? Opinions differ, but women’s interest is still enormous.
Carrie: In my opinion W series is an amazing chance for young girls in Motorsport because I think that many of them wouldn’t have a cockpit without it. And they can win a lot of money when they are good for their further career. But of course it’s always better to compete against the best and not only against the best women.
What was your greatest success? Last year you ended up on podium with your HCB Rutronik team. I guess it was maybe that 🙂
Carrie: Yes the podium at Hockenheim was my biggest moment so far. Next to this I would say the win of the championship of the Lamborghini Super Trofeo UAE 2018 together with Axcil Jefferies in the Pro/Am class.
And the last question. What would you like to achieve in your career? I think you have a great time!
Carrie: My biggest target/dream is to be a GT factory driver for a premium brand one day.