Marco Wittmann vedl sobotní úvodní závod roku 2024, když jeho BMW M4 GT3 týmu Schubert Motorsport náhle začalo zpomalovat se čtyřmi koly do konce, než se zastavilo na startovní/cílové rovince.
Dvojnásobný šampion DTM takticky využil zastávek v boxech, než byla nasazena žlutá fáze, což mu umožnilo skočit z místa mimo top 10 do vedení závodu.
Němec v závěrečných fázích úspěšně držel Jacka Aitkena za sebou, ale bylo mu krutě odepřeno první vítězství v DTM od finále v roce 2022 na Hockenheimu, kdy jeho BMW při nájezdu do šikany rychle ztratilo výkon.
„Analyzovali jsme situaci a zjistili jsme, že to byla chyba při doplňování paliva. Jsme samozřejmě velmi naštvaní, ale tak to je,“ vysvětlil Bjorn Lellmann, vedoucí BMW M Customer Racing.
„Nesmíme také zapomínat, že Sheldon van der Linde skončil čtvrtý a Rene Rast sedmý. Díky tomu jsme získali důležité body. Jak vždy říkáme: společně vyhráváme a společně prohráváme.“
BMW zastavilo na trati, protože ve spalovací komoře už neproudil benzín. Existují dvě možnosti, které vedly k tomuto scénáři: buď došlo někde k technické závadě/úniku, nebo se týmu jednoduše nepodařilo natankovat dostatek paliva do jeho vozu, aby dojel do cíle.
„Pokud máte vynechávání zapalování a příliš nízký tlak paliva a motor se zastaví, může to být tím, že v nádrži bylo příliš málo paliva,“ řekl Wittmann.
„Ale může to být také čerpadlo, může to být [palivo] potrubí. Musíme to analyzovat. V každém případě to bylo pro závod rozhodující, což je samozřejmě hořké.“