Yann Ehrlacher: Formule nikdy nebyly mým snem, chci být šampionem WTCR!

Yann Ehrlacher: Formule nikdy nebyly mým snem, chci být šampionem WTCR!

 
  

Francouzský závodník Yann Ehrlacher závodí už třetí sezonu ve Světovém poháru cestovních vozů. Jak se dostal k závodění a co chystá do budoucna prozradil v exkluzivním rozhovoru pro trueracing.cz.


Současný pilot stáje Lynk & Co má za otce slavného fotbalistu Yvese Ehrlachera, přesto se ale rozhodl pro motorsport.

„Zkoušel jsem hrát fotbal, dokonce jsem byl na všech možných pozicích, ale neměl jsem pro to zkrátka vášeň a nebyl jsem ani dostatečně dobrý na to, abych mohl pokračovat. Poté jsem dostal šanci v závodění a věděl jsem, že to je moje území,” říká vítěz tří závodů WTCR.

Francouz si vyzkoušel závodění v cestovních vozech, ale i se speciály kategorie LMP3, přesto nikdy nezávodil s monoposty. Bylo to vůbec jeho cílem?

„Popravdě ne, nikdy jsem neřídil ani motokáry, takže jít cestou monopostů nemělo moc smysl. Měl jsem pár testů ve formuli 2, ale žádné závody.”

S přípravou na závodění mu hodně pomáhal a stále pomáhá i jeho strýc Yvan Muller. Ehrlacher závodí dokonce s barevnou kombinací helmy připomínající právě tu Mullerovu. Kromě toho si i zvolil číslo 68, které měl původně jeho rodinný příslušník.

„Dává mi hodně rad, ale musím se především vyvarovat chybám na trati i mimo ní!”

Francouz už patří k tvrdému jádru cestovních vozů, jelikož se potvrdila smlouva i pro následující sezonu. Loni měl ale Ehrlacher hodně smůly, jelikož nový vůz trápily technické problémy nebo se dostal do kolizí. Závodník získal alespoň šest pódií, ale vítězství překvapivě nepřišlo. S cesťáky už tedy něco zažil, ale překvapivě nevzpomíná na svá vítězství, ale na něco jiného.

„Pokud jde o incidenty, tak si pamatuji tu obrovskou nehodu ve Vila Realu v roce 2018.”

Podporu má od svého zaměstnavatele ale obrovskou. Mladík v týmu šampionů má dokonce od Lynk & Co na podlaze v továrně u svého vozu napsáno „future champion“.

„To ano, to je dobrý postřeh! Být světovým šampionem je pro mě samozřejmě cílem.”

Sezona WTCR je ovšem kvůli koronaviru také pozastavena. Ehrlacher se proto rozhodl prozatím závodit na simulátorech, které mu pomáhají s přípravou.

„Myslím si, že si jsou oba světy stále blíže a blíže, ale pořád je zde bariéra, která je odděluje. Využívám Esport jako přípravu pro závody, učím se trať a zkrátka se snažím být připravený stálým řízením! Snažím se na něm trávit hodně času, ale není to tak jednoduché být na simulátoru rychlý.”

Original interview below

Yann, your family is focused on football and racing, why did you decide to racing?

I tried playing football, was at every post but I was not passionate and good enough to continue in that. Then i got my chance in racing and i knew that was my vocation.

How much does your uncle Yvan help you prepare for the races?

He give me all the advices, I need to avoid the mistakes on track and off tracks!

Then you raced for example in touring cars and LMP3. You’re still at the beginning of your career, but wasn’t it your dream to try single seaters?

Not really, I never drove go kart so the single seaters way is a bit close. I did some test in formula 2 but no races.

Was any incident from wtcr you won’t forget? For example, last year during the last weekend in Malaysia it was very interesting.

In term of incident i remember the big crash in Vila Real in 2018!

What would you like to achieve in your career? Your team wrote „future champion“ in the workshop on the ground 🙂

Aha yes that’s a good intention ! And being world champion is the target!

How much do you think esport and real racing differ? Does it help you to prepare on racing?

I think it’s getting closer and closer but there is still a barrier that split both. I use Esport to prepare the race, learning the track and being in shape by keeping driving! I try to spend a lot of time on it but it’s not easy to be quick in the sim!

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Translate »