Ve Spa-Francorchamps vešly v platnost nová pravidla ohledně předjíždění kvůli častným nehodám. Ovšem na Red Bull Ringu byly tyto regule ostře kritizovány především Preiningem, který byl hned třikrát potrestán.
Thomas Preining předváděl o víkendu na Red Bull Ringu s Nicem Müllerem skvělé souboje kolo na kolo. Ovšem po zavedení nových pravidel ohledně předjíždění dostal tři tresty, jelikož mezi nimi došlo ke kontaktu. Ve dvou případech musel vrátit pozici a potřetí dostal penalizaci 10 vteřin.
,,To pravidlo stejně nefunguje. Koneckonců musíte nechat podle pravidla vždy místo na půl auta – nebo jeden metr. Ale to pravidlo si protiřečí při startu, neboť ve formaci DTM musíte startovat bok po boku – tam není ani metr místa. Proto to je naprostý nesmysl,“ nešetří kritikou Rakušan, jehož slova cituje portál motorsport.com.
Jeho rival z Audi také zcela nechápe nové pravidlo: ,,To s tou půkou šíře auta je nešťastně formulováno, protože by to znamenalo, že se nikoho nesmíte dotknout. Ale řídítme tu auta s karosérií. A tam musí být kontakt.“
,,Myslím, že každý má jasno v tom, že to znamená: můžete se trochu opřít, ale nemůžete vyhnat ostatní z trati,“ uzavřel Švýcar.
„Vyjasnění“ pravidla kvůli Nürburgringu
Ředitel závodů Scott Elkins se rozhodl zasáhnout do pravidel po závodech na Nürburgringu, kde došlo k mnoha nehodám. Zdůrazňuje však, že nebylo cílem zabránit tvrdému závodění.
Před víkendem ve Spielbergu došlo k dalšímu upřesnění, ve kterém stálo, že ,,musí nechat přiměřené místo mezi sebou a druhým autem, nebo hranicí trati při vjezdu a výjezdu ze zatáčky“.
Co ale znamená „přiměřeně místa“? ,,Jezdit s repektem, když předjíždíte, nebo jste předjížděný. A to by nemělo zabránit těsnému závodění (tak jak to bylo praktikováno ve Spa).“ Elkins upozoňuje, že kontakty nikdy nebyly zakázány.
,,Bylo zcela jasné, co jsme napsali ve Spa. Na vjezdu do zatáčky a výjezdu z ní. Ve středu zatáčky nemusíte nechávat místo a můžete se druhého dotknout. To je dobré, tvrdé závodění.“
Pro Red Bull Ring došlo k dašlí úpravě znění
V Rakousku opět došlo k drobné změně: byla vyškrtnuta půlka šíře auta. ,,Řekl jsem: Lidi, jde o to, že se musíte na vjezdu a výjezdu ze zatáčky respektovat! A nikoliv o to, že se dívám na video, abych zjistil, zda to odpovídá půlce auta nebo ne. To by bylo směšné!“
Nešlo ani o to, že nechcete povolit kontakty. ,,Kontaky jsou dobré, tvrdé závodění je dobré! Jde o chybějící respetk a že vytlačujete druhé z trati a nenecháváte na vjezdech do zatáčky místo,“ vysvětluje Američan.
Ještě ve Spa byla jiná formulace s pojmem „Racing Room“ a půlkou šíře auta.
,,Napsal jsem to tak, jak to máme v USA. Pojem „Racing Room“ využíváme pořád. Myslel sejm si, že to dává smysl a že to celou věci vyjasní“
Ovšem tuto formulaci si jezdci vyložili tak, že již soupeřů nesmějí ani dotknout, což ale ,,není pravda“, jak tvrdí Elkins.