Nicki Thiim by se mohl vrátit do DTM jako hostující startér později v tomto roce s vozem Aston Martin Vantage GT3.
Tovární jezdec Astonu Martin, Nicki Thiim, měl letos absolvovat celou sezónu v DTM poté, co podepsal smlouvu s týmem Lamborghini T3 Motorsport.
Třiatřicetiletý jezdec však odešel od T3 Motorsport po pouhých dvou kolech šampionátu. Jeho nejlepší výsledek bylo pouhé 12. místo. Samotný tým poté vynechal následující závody v Imole a na Norisringu.
Začalo se však hovořit o Thiimově návratu do letošní sezony DTM. Ve druhé polovině sezony by se měl představit se svým zaměstnavatelem Astonem Martin.
Zatímco o Thiimově vstupu bylo víceméně rozhodnuto, předpokládá se, že na programu je i druhý Vantage, který pomůže zajistit financování celého projektu. Zůstává nejasné, kdo bude řídit druhý vůz, pokud by se plány uskutečnily.
Závodní víkend na Nürburgringu ve dnech 27. až 28. srpna je považován za nejpravděpodobnější možnost návratu Thiima, s Aston Martin Performance centrem umístěným hned přes ulici od slavného německého okruhu. Diskutuje se také o předposledním kole na Red Bull Ringu.
Největší otazník zůstává nad výběrem týmu, který se bude zabývat potenciálním vstupem Astonu, protože výrobce v současné době nemá v DTM žádné zastoupení.
Hovořilo se o britském týmu, který by vůz provozoval, přičemž horkým kandidátem se objevilo oblečení Toma Ferriera, TF Sport. TF Sport se sídlem v Sussexu v současné době vede třídu GTE Am v FIA World Endurance Championship s verzí GTE Vantage.
Thiim dokonce odjel 24 hodinový závod na Nürburgringu s týmem TF Sport a mohl dokonce bojovat o vítězství, kdyby nehavaroval po úniku oleje.
Pokud by se Thiim mohl letos zúčastnit hostování v DTM, stane se Aston Martin sedmým odlišným výrobcem na startovním roštu po německých Audi, BMW, Mercedes a Porsche a italských automobilkách Ferrari a Lamborghini.
Vstup hosta by mohl být také začátkem dlouhodobého zapojení Aston Martin do DTM, protože Německo je největším trhem značky mimo Spojené království. Je také zřejmé, že zájem Astonu o DTM se zvýšil, protože začátkem tohoto roku oznámili, že se v roce 2022 zaměří pouze na GT World Challenge Europe a sérii NLS.
Aston Martin byl naposledy zastoupen na startovním roštu v roce 2019, kdy R-Motorsport soukromě provozoval čtyři vozy třídy 1 založené na Vantage s licencí od britské automobilky.