Jméno Schumacher se objevilo i v německém šampionátu cestovních vozů, když tam zavítal mladší bratr sedminásobného mistra světa F1 Michaela Schumachera po odchodu z královny motorsportu.
Ralf Schumacher jezdil v F1 ve stínu svého bratra, v DTM se ‚zmohl‘ pouze na dvě pódia
Ralf debutoval ve formuli 1 v roce 1997 s týmem Jordan, se kterým už ve třetím závodě sezony v Argentině stál na stupních vítězů, když dojel na třetím místě, zatímco Michael závod nedokončil. Za svoji 11letou kariéru stanul 26krát na pódiu, z toho šestkrát triumfoval. V Šampionátu jezdců skončil nejlépe na čtvrtém místě v roce 2001, resp. 2002.
Pro sezonu 2008 se přesunul do DTM, když se upsal týmu Mücke Motorsport. Avšak první stupně vítězů přišly až o tři roky později s HWA, když v úvodním závodě sezony 2011 na Hockenheimringu skončil třetí a ve Spielbergu druhý.
Sezona | Tým | Auto | Počet vítězství | Nejlepší umístění | Počet bodů | Pořadí v šampionátu |
---|---|---|---|---|---|---|
2008 | Mücke Motorsport | Mercedes-AMG C 2007 | - | 7. | 3 | 14. |
2009 | HWA | Mercedes-AMG C 2009 | - | 5. | 9 | 11. |
2010 | HWA | Mercedes-AMG C 2009 | - | 6. | 3 | 14. |
2011 | HWA | Mercedes-AMG C 2009 | - | 2. | 21 | 8. |
2012 | HWA | Mercedes-AMG C Coupé 2012 | - | 7. | 10 | 17. |
Michael Bartels
Michael Bartels, který v sezoně 1991 odstartoval do čtyř závodů F1 a ani jeden nedokončil, se v německém šampionátu cestovních vozů poprvé objevil v roce 1987, když se zúčasnil podniku na letišti v Mohuči za volantem vozu Ford Sierra XR4 Ti, kde skončil devatenáctý.
Avšak první celou sezonu absolvoval až v sezoně 1994 poté, co podepsal s týmem Jägermeister Schübel Engineering, který mu dal k dispozici vůz Alfa Romeo 155 V6 Ti. Bartels stanul jednou na pódiu, a to v posledním závodě na Hockenheimringu. V Šampionátu jezdců obsadil s 23 body 15. místo.
Vrátil se pak s velkým comebackem DTM v roce 2000. Tentokrát hájil barvy týmu Opel Phoenix, se kterým skončil nejlépe dvakrát na třetím místě – v obou případech v Hockenheimu. V konečném pořadí se posunul o tři příčky oproti sezoně 1995, což bylo zároveň jeho nejlepším výsledkem v jeho kariéře v seriálu. O dva roky později pověsil helmu na hřebík.
V tom samém voze, ale v jiném týmu. S Euroteamem se dočkal o rok později svého prvního triumfu v DTM v Diepholzu, vítězství pak potvrdil i ve druhém závodě na tamním okruhu. Díky zisku 47 bodů mu patřila na konci sezony 10. příčka. Rok 1996 už tak slavný nebyl, neboť se umístil na 21. pozici.
Sezona | Tým | Auto | Počet vítězství | Nejlepší umístění | Počet bodů | Pořadí v šampionátu |
---|---|---|---|---|---|---|
1987 | - | Ford Sierra XR4 Ti | - | 19. | 0 | - |
1994 | Jägermeister Schübel Engineering | Alfa Romeo 155 V6 Ti | - | 3. | 23 | 15. |
1995 | Euroteam | Alfa Romeo 155 V6 Ti | 2 | 1. | 47 | 10. |
1996 | JAS Motorsport | Alfa Romeo 155 V6 Ti | - | 8. | 21 | 6. |
2000 | Opel Team Phoenix | Opel Astra Coupé 2000 | - | 3. | 87 | 7. |
2001 | Opel Team Holzer 2 | Opel Astra Coupé 2001 | - | 6. | 8 | 18. |
2002 | OPC Team Holzer | Opel Astra Coupé 2002 | - | 3. | 1 | 15. |
„Je to Glock?“
Poprvé se Timo Glock objevil ve formuli 1 v roce 2004. Tehdy však odjel pouhé čtyři závody, přesto se mu podařilo jednou bodovat. O čtyři roky později jej angažovala Toyota. Ačkoliv nebyli Japonci příliš konkurenceschopní, tak získal Němec celkem tři pódia.
V závěrečném závodě sezony 2008 na okruhu Interlagos bojoval Felipe Massa o mistrovský titul. Ovšem mokré podmínky zamotaly týmům hlavy. Právě na to doplatil Timo Glock, jenž kroužil na vodě s pneumatikami do mokra. Ačkoliv Massa vedl a už začal slavit zisk titulu, tak v poslední zatáčce právě Glocka na slickách předjel Lewis Hamilton, který tak Brazilcovi trofej ‚ukradl‘. Překvapený Brit po překonání Glocka do vysílačky zahlásal legendární větu: ‚Je to Glock?‘.
Po dvou sezonách s Toyotou ještě reprezentoval barvy Virginu, resp. Marussie.
Od sezony 2013 doposud je aktivní v DTM, ve kterém jezdí pro BMW. Získal celkem pět vítězství a v sezoně 2018 byl nejblíže k titulu, když o něj bojoval do posledního závodu. Nakonec však skončil pátý, což je zároveň i jeho nejlepší umístění v Šampionátu jezdců.
Sezona | Tým | Auto | Počet vítězství | Nejlepší umístění | Počet bodů | Pořadí v šampionátu |
---|---|---|---|---|---|---|
2013 | BMW Team MTEK | BMW M3 DTM | 1 | 1. | 40 | 9. |
2014 | BMW Team MTEK | BMW M4 DTM | - | 3. | 33 | 16. |
2015 | BMW Team MTEK | BMW M4 DTM | 1 | 1. | 56 | 15. |
2016 | BMW Team RMG | BMW M4 DTM | 1 | 1. | 84 | 10. |
2017 | BMW Team RMG | BMW M4 DTM | 1 | 1. | 133 | 7. |
2018 | BMW Team RMR | BMW M4 DTM | 1 | 1. | 144 | 5. |
2019 | BMW Team RMR | BMW M4 Turbo DTM | - | 4. | 58 | 12. |
2020 | BMW Team RMG | BMW M4 Turbo DTM | - | 2. | 120 | 5. |
Magnussen byl v F1 nevýrazný, zatímco v DTM o sobě dal jasně vědět
Ve formuli 1 nepatřil Jan Magnussen k zrovna výrazným jezdcům, co se týká výkonů, přestože jej šéf týmu Stewart Grand Prix, Jackie Stewart, označil za “nejtalentovanějšího jezdce od doby Ayrtona Senny”. Dánský pilot nastoupil na start 24 grand prix, z čehož dokončil pouze devětkrát. Jeho maximem byla šestá příčka z Velké ceny Kanady 1998.
V roce 1995, kdy měl podepsáno s McLrenem a odjel jeden závod, měl zároveň angažmá u Mercedesu v DTM / ITC. Právě v ITC zazářil, když se stal vice mistrem.
Sezona | Tým | Auto | Počet vítězství | Nejlepší umístění | Počet bodů | Pořadí v šampionátu |
---|---|---|---|---|---|---|
1995 | AMG-Mercedes | Mercedes C V6 | 1 | 1. | 49 / 23 | 8. / 2. |
1996 | Warsteiner Mercedes-AMG | Mercedes C | 1 | 1. | 97 | 10. |