Mladší bratr legendárního Schumiho Ralf v DTM na své kolegy nestačil

Mladší bratr legendárního Schumiho Ralf v DTM na své kolegy nestačil

 
  

Jméno Schumacher se objevilo i v německém šampionátu cestovních vozů, když tam zavítal mladší bratr sedminásobného mistra světa F1 Michaela Schumachera po odchodu z královny motorsportu.


Ralf Schumacher jezdil v F1 ve stínu svého bratra, v DTM se ‚zmohl‘ pouze na dvě pódia

Ralf debutoval ve formuli 1 v roce 1997 s týmem Jordan, se kterým už ve třetím závodě sezony v Argentině stál na stupních vítězů, když dojel na třetím místě, zatímco Michael závod nedokončil. Za svoji 11letou kariéru stanul 26krát na pódiu, z toho šestkrát triumfoval. V Šampionátu jezdců skončil nejlépe na čtvrtém místě v roce 2001, resp. 2002.

Schumacher na pódiu na Hockenheimringu 2011 / © hoch-zwei.net

Pro sezonu 2008 se přesunul do DTM, když se upsal týmu Mücke Motorsport. Avšak první stupně vítězů přišly až o tři roky později s HWA, když v úvodním závodě sezony 2011 na Hockenheimringu skončil třetí a ve Spielbergu druhý.

SezonaTýmAutoPočet vítězstvíNejlepší umístěníPočet bodů Pořadí v šampionátu
2008Mücke Motorsport Mercedes-AMG C 2007 -7.314.
2009HWA Mercedes-AMG C 2009 -5.911.
2010HWA Mercedes-AMG C 2009 -6.314.
2011HWA Mercedes-AMG C 2009 -2.218.
2012HWA Mercedes-AMG C Coupé 2012 -7.1017.

Michael Bartels

Michael Bartels, který v sezoně 1991 odstartoval do čtyř závodů F1 a ani jeden nedokončil, se v německém šampionátu cestovních vozů poprvé objevil v roce 1987, když se zúčasnil podniku na letišti v Mohuči za volantem vozu Ford Sierra XR4 Ti, kde skončil devatenáctý.

Avšak první celou sezonu absolvoval až v sezoně 1994 poté, co podepsal s týmem Jägermeister Schübel Engineering, který mu dal k dispozici vůz Alfa Romeo 155 V6 Ti. Bartels stanul jednou na pódiu, a to v posledním závodě na Hockenheimringu. V Šampionátu jezdců obsadil s 23 body 15. místo.

Nürburgring 2002 / ©hoch-zwei.net

Vrátil se pak s velkým comebackem DTM v roce 2000. Tentokrát hájil barvy týmu Opel Phoenix, se kterým skončil nejlépe dvakrát na třetím místě – v obou případech v Hockenheimu. V konečném pořadí se posunul o tři příčky oproti sezoně 1995, což bylo zároveň jeho nejlepším výsledkem v jeho kariéře v seriálu. O dva roky později pověsil helmu na hřebík.

V tom samém voze, ale v jiném týmu. S Euroteamem se dočkal o rok později svého prvního triumfu v DTM v Diepholzu, vítězství pak potvrdil i ve druhém závodě na tamním okruhu. Díky zisku 47 bodů mu patřila na konci sezony 10. příčka. Rok 1996 už tak slavný nebyl, neboť se umístil na 21. pozici.

SezonaTýmAutoPočet vítězstvíNejlepší umístěníPočet bodůPořadí v šampionátu
1987-Ford Sierra XR4 Ti -19.0-
1994Jägermeister Schübel Engineering Alfa Romeo 155 V6 Ti -3.2315.
1995EuroteamAlfa Romeo 155 V6 Ti 21.4710.
1996JAS MotorsportAlfa Romeo 155 V6 Ti -8.216.
2000Opel Team Phoenix Opel Astra Coupé 2000 -3.877.
2001Opel Team Holzer 2 Opel Astra Coupé 2001 -6.818.
2002OPC Team Holzer Opel Astra Coupé 2002 -3.115.

„Je to Glock?“

Poprvé se Timo Glock objevil ve formuli 1 v roce 2004. Tehdy však odjel pouhé čtyři závody, přesto se mu podařilo jednou bodovat. O čtyři roky později jej angažovala Toyota. Ačkoliv nebyli Japonci příliš konkurenceschopní, tak získal Němec celkem tři pódia.

V závěrečném závodě sezony 2008 na okruhu Interlagos bojoval Felipe Massa o mistrovský titul. Ovšem mokré podmínky zamotaly týmům hlavy. Právě na to doplatil Timo Glock, jenž kroužil na vodě s pneumatikami do mokra. Ačkoliv Massa vedl a už začal slavit zisk titulu, tak v poslední zatáčce právě Glocka na slickách předjel Lewis Hamilton, který tak Brazilcovi trofej ‚ukradl‘. Překvapený Brit po překonání Glocka do vysílačky zahlásal legendární větu: ‚Je to Glock?‘.

Po dvou sezonách s Toyotou ještě reprezentoval barvy Virginu, resp. Marussie.

Od sezony 2013 doposud je aktivní v DTM, ve kterém jezdí pro BMW. Získal celkem pět vítězství a v sezoně 2018 byl nejblíže k titulu, když o něj bojoval do posledního závodu. Nakonec však skončil pátý, což je zároveň i jeho nejlepší umístění v Šampionátu jezdců.

SezonaTýmAutoPočet vítězstvíNejlepší umístěníPočet bodůPořadí v šampionátu
2013BMW Team MTEK BMW M3 DTM 11.409.
2014BMW Team MTEK BMW M4 DTM -3.3316.
2015BMW Team MTEK BMW M4 DTM 11.5615.
2016BMW Team RMG BMW M4 DTM 11.8410.
2017BMW Team RMG BMW M4 DTM 11.1337.
2018BMW Team RMR BMW M4 DTM 11.1445.
2019BMW Team RMR BMW M4 Turbo DTM -4.5812.
2020BMW Team RMGBMW M4 Turbo DTM -2.1205.

Magnussen byl v F1 nevýrazný, zatímco v DTM o sobě dal jasně vědět

Ve formuli 1 nepatřil Jan Magnussen k zrovna výrazným jezdcům, co se týká výkonů, přestože jej šéf týmu Stewart Grand Prix, Jackie Stewart, označil za “nejtalentovanějšího jezdce od doby Ayrtona Senny”. Dánský pilot nastoupil na start 24 grand prix, z čehož dokončil pouze devětkrát. Jeho maximem byla šestá příčka z Velké ceny Kanady 1998.

Obrázek
Magnussen 1995 / © twitter ITC-History 95-96

V roce 1995, kdy měl podepsáno s McLrenem a odjel jeden závod, měl zároveň angažmá u Mercedesu v DTM / ITC. Právě v ITC zazářil, když se stal vice mistrem.

SezonaTýmAutoPočet vítězstvíNejlepší umístěníPočet bodůPořadí v šampionátu
1995AMG-Mercedes Mercedes C V6 11.49 / 238. / 2.
1996Warsteiner Mercedes-AMG Mercedes C 11.9710.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Translate »