Dlouholetý závodník Sauberu Felipe Massa se dočkal v roce 2006 příležitosti, když mohl zaujmout místo druhého závodníka u Ferrari po boku Michaela Schumachera. Úvod sezony se mu příliš nedařil, ale s příchodem Roberta Smedleyho na pozici závodního inženýra se vše změnilo.
Brazilský závodník dorazil do Turecka na průběžné třetí pozici, ale bylo jasné, že má za úkol krýt záda Schumacherovi.
Přesto v kvalifikaci se týmová režie tolik neuplatňuje a byl to právě Brazilec, kdo získal pole position pro závod na Istanbul Parku. Zároveň první v kariéře.
Začátek závodu ovlivnila nehoda několika monopostů vjíždějící do první zatáčky. Massa, Schumacher, Alonso a Fisichella bojovali o pozici při nájezdu do první zatáčky. Fisichella se roztočil a způsobil řetězovou reakci za sebou. Během toho se Scott Speed srazil s McLarenem Kimiho Räikkönen, což způsobilo defekt jedné ze zadních pneumatik finského závodníka.
V 13. kole ztratil Vitantonio Liuzzi své Toro Rosso při nájezdu do první zatáčky kontrolu a roztočil se, čímž se mu zastavil motor. Vůz zůstal uvíznutý v závodní stopě a na trať musel Safety car.
Massa, Schumacher, Alonso, Button, Kubica a Webber zastavili v boxech, zatímco Safety car byl na trati. Díky dvojité zastávce Ferrari se ale Schumacher propadl za Alonsa, tudíž ho nemohl pustit stále vedoucí Massa před sebe pro vítězství.
Závěrečných 15 kol závodu bylo zaměřeno na Alonsa a Schumachera, kteří v rámci své mistrovské bitvy bojovali o druhé místo za Massou. Přestože se zdálo, že závodník Ferrari překoná soupeře z Renaultu, nedokázal to.
Vítězství tak poprvé ve své kariéře oslavil Massa, kterému se podařilo v Turecku zvítězit ještě i v následujících dvou letech. Od té doby tam ale na stupních vítězů nestál.