Berger během GP Portugalska 1993 po výjezdu z boxů havaroval, mohlo za to aktivní zavěšení

Berger během GP Portugalska 1993 po výjezdu z boxů havaroval, mohlo za to aktivní zavěšení

 
  

Rakouský závodník Gerhard Berger měl společně s Ferrari těžkou sezonu 1993. Monopost F93A byl rychlostně za očekáváním a navíc měl hodně poruch, náladě v týmu nepřidala ani nehoda v Portugalsku.


Rakušan se kvalifikoval do závodu na osmé pozici. Zatímco jeho týmový kolega Jean Alesi dostal poprvé toho roku Ferrari do vedení v závodě, Berger se trápil v poli.

Během zastávky v boxech proběhlo všechno v pořádku, ale jakmile vyjel Berger z uličky, jeho vůz se zbalil a nekontrolovatelně narazil do bariéry. I když se zdálo, že za to mohl samotný závodník, bylo všechno úplně jinak.

Ve formuli 1 se stále více objevovalo aktivní zavěšení, které pomáhalo závodníkům stabilizovat vůz v zatáčkách. Jelikož se ale fakticky vůz sám pohyboval, musel být celý systém perfektně vyladěný, což v případě Ferrari nebyl.

Jelikož Berger vyjížděl z hrbolaté boxové uličky na okruhu Estoril, systém si myslel, že se nachází v jiném místě trati, zkrátka nevěděl, kde je! Závodník byl v té chvíli už jen pasažérem a ze závodu odstoupil stejně jako předtím v Itálii.

Celý aktivní systém, který pomohl Williamsu k zisku dvou titulů byl nakonec po sezoně 1993 zakázán.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Translate »