Pět zajímavých věcí, které se staly v sezoně 2015 formule 1

Pět zajímavých věcí, které se staly v sezoně 2015 formule 1

 
  

Před pěti lety se do královny motorsportu vrátily motory Honda, které jsou v šampionátu dodnes. Pokračovala dominance Mercedesu a Lewise Hamiltona, přesto bylo i na tomto ročníku několik zvláštností.


Comeback Hondy s obrovskou ostudou

Japonský výrobce se vrátil do šampionátu po sedmi letech, přičemž v roce 2008 startoval jako tovární tým. Ostatní značky ovšem měly už rok výhody ve vývoji, což se také hodně podepsalo. McLaren, který byl Hondou poháněný hodně trpěl celý rok.

Celkové deváté místo a sedmadvacet bodů je jasným důkazem toho, jak špatný vůz to byl. Ani šampioni Jenson Button a Fernando Alonso nic lepšího nedokázali vymyslet.

Alonsovo zranění během testování a „návrat“ Magnussena

Aby toho nebylo málo, tak se španělský závodník Fernando Alonso nezúčastnil prvního závodu sezony. Na jeho místo narychlo přišel předtím vypovězený Kevin Magnussen.

Během testování v Barceloně přišla poměrně obyčejná nehoda, která ale měla velké následky. Přestože dodnes není zřejmé, co se stalo, tak pravděpodobně šlo o elektrický výboj z vozu přímo do Alonsova těla.

Jezdecká sestava Sauberu čítala čtyři jezdce pro úvodní závod

Přestože je to až neuvěřitelné, tak se do dvou monopostů švýcarské stáje podepsali hned čtyři závodníci. Po boku Felipeho Nasra a Marcuse Ericssona měl platnou smlouvu i Giedo van der Garde. Před osudným závodem v Japonsku údajně podepsal smlouvu i Jules Bianchi.

Van der Garde byl po tahanicích nakonec finančně odškodněn a sezonu odjeli Nasr s Ericssonem.

Lotus (Renault) s motory Mercedes

Přestože v sezoně 2015 už Lotus nesouvisel s Renaultem, zázemí bylo stále tam, kde původně působila právě francouzská stáj. Po stálých problémech s turbomotory Renault se tým rozhodl přejít trochu překvapivě na motory Mercedes, který byly jednoznačně nejlepší.

Lotus měl ovšem velké finanční problémy, proto byl po sezoně opět zpátky odkoupený Renaultem a šasi se opět přizpůsobilo francouzskému motoru.

Fanoušek na trati

Během GP Singapuru se na okruhu objevil fanoušek, který zkrátka jen stál u svodidel a díval se. Pravděpodobně neměl dostatečný výhled na závod, proto se rozhodl situaci vyřešit po svém.

Všeho si jako první všiml vedoucí Sebastian Vettel s Ferrari, jenž přispěl k tomu, že na trať okamžitě vyjel Safety car. Nikomu se naštěstí nic nestalo.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Translate »