Matyášovy plány s Mitsubishi Lancer EVO IX na letošní sezonu nebyly vůbec skromné, a protože hlavní partneři DataRail a Ježek Software zůstali jezdci věrní, hned po posledním závodu sezony 2019 se auto začalo rozebírat, repasovat a připravovat na realizaci velkých plánů.
Největší změnou prošla samotná karoserie doplněná o nový certifikovaný rám dle pravidel FIA tak, aby bylo možné se s vozem účastnit oficiálních podniků. Repasována byla i závodní převodovka a středový diferenciál, kromě toho se namontovala nová keramická spojka, palivové čerpadlo, závodní svíčky z Japonska, ale i mnoho dalších věcí.
S prvním zrušeným závodem narušené sezony však bylo jasné, že si může Matyáš dovolit investovat více peněz do Lancera a věnovat přípravě více času. Pochopitelně jsou ale zde stále věci, které potřebují do budoucna vylepšit.
Ještě týden před závodem schla nová barva zcela odstrojené karoserie. S obrovskou pomocí Martina Lva a Martina Jetmara z Autoservisu Lev se celé auto během několika dní a nocí v neskutečně krátkém čase dalo dohromady. V pátek, pouhých čtyřiadvacet hodin před startem závodu se Lancer poprvé po půl roce nastartoval a vyzkoušel „okolo komína“.
Co se týče samotného vzhledu vozu, tak je stále “v šuplíku” připravený designový návrh na celopolep Lancera od Davida Grubera z grafického studia EWOK. Nicméně jsme se rozhodli schovat si design na “lepší časy“. Aby ale závoďák vypadal jako závoďák, tak byl realizován společně s Danem Tomkem a jeho firmou FastWrap jednoduchý expresní polep dle Matyášova návrhu inspirovaného tradičním vzorem Mitsubishi Motorsport.
Doplněný byl ale například i šatník pro Matyaše, kterému dodala česká značka DailyDriver oblečení pro volný čas a přípravu vozu.
Prvním podnikem byl pro celý tým EDDA Cup volného mistrovství závodů do vrchu v Radotíně. Dlouhá pauza a dle Matyášových slov „nejtěžší trať seriálu“ nepřinesla žádný výrazný výsledek a Matyáš si sám na svůj rozpačitý řidičský výkon stěžoval.
Po Radotíně se bohužel nepodařilo finančně realizovat další start, a tak přišel prostor na další přípravu vozu. Poprvé se změřil stávající výkon motoru na válcové brzdě. Lancer si poté převzali do péče Jirka a Petr z Hajsel Motorsport, aby vyřešili některé neduhy, které motor vykazoval. Kluci budou nadále společně se zbytkem týmu studovat možnosti dalšího vývoje pohonné jednotky.
Přestože se stále řešili menší problémy s motorem a je jasné, že po sezoně půjdou další finance právě do jeho repase, rozhodl se Matyáš na poslední chvíli zúčastnit nedělního závodu Krušnohorského poháru v Úterý. První místo ve třídě a páté absolutně znamenalo první společné vítězství s Mitsubishi a také opětovné získání sebevědomí a chuti závodit.
Dalším startem měl být závod v Lanškrouně společně s mistrovstvím republiky. Tam chtěl Matyáš především sbírat zkušenosti s podnikem pod FAS s cílem zjistit, zda je schopen v budoucnu nastoupit a soutěžit v oficiálním mistrovství republiky.
Závody byly bohužel ovlivněny tragickou nehodou a za daných podmínek, bez řádného tréninku a v nastalé atmosféře start ztratil smysl.
Prioritou letošní poznamenané sezony není primární účast v jednom konkrétním poháru, proto ji Matyáš jako testovací a přípravnou. Výběr startů se řídí jinými kritérii, než honbou za body do daného seriálu. Z toho důvodu se nadcházející sobotu 29.8. zúčastní celý tým rallysprintu a setkání jezdců Českomoravského poháru v Bělé pod Bezdězem. Navíc po boku navigátora Jaroslava Plívy, s cílem vyzkoušet si auto i závody v trochu jiném režimu, ale hlavně najíždět tak potřebné kilometry. Ačkoliv je Lancer primárně stavěn na vrchy, uvidí se, zda tento testovací start neotevře dveře k účasti i v nějakém větším podniku rally.
Pokud to finanční možnosti dovolí a nezradí technika, měli by Matyáše čekat ještě další závody v MČR a ve volných pohárech závodů do vrchu.
Každá účast v závodě je výsledkem tvrdé práce, proto bychom rádi poděkovali všem partnerům a všem zúčastněným, kteří nám pomáhají udržet celý program v chodu.