GP Belgie 1981 byla poznamenána dvěma vážnými incidenty. V době, kdy se ještě závodilo na Zolderu, nebylo vůbec pro jezdce a členy týmů bezpečno.
Závodní víkend začal černě, když jeden z mechaniků týmu Osella během tréninku přepadl přes boxovou zídku na trať a byl sražený Williamsem Carlose Reutemanna. Mechanici a jezdci protestovali, jelikož bezpečnost nebyla zkrátka dobrá. Týmy si stěžovaly, že jsou prostory boxů malé a nebezpečné. Dokonce hrozilo, že někdo nebude startovat, což skutečně stalo.
Bohužel právě z tohoto důvodu jezdci nevěděli, kde přesně stát a na roštu vznikla panika. Villeneuve, Prost, Laffite, Pironi a Scheckter se rozhodli zůstat v boxech. Riccardo Patrese začal mávat, jelikož mu zhasl motor jeho Arrowsu. Mechanik stáje Dave Luckett rychle přispěchal k vozu, aby ho pomohl roztlačit k restartu. Bohužel zrovna v ten moment zhasla červená světla ke startu, tudíž se závodníci rozjeli.
Naneštěstí ale druhý vůz Arrowsu, který řídil Siefgfried Stohr narazil do stojícího vozu Patreseho a do Lucketta. Závodníci pokračovali a stejně tak samotná GP, bylo pouze máváno žlutými vlajkami.
Na tento incident zavzpomínal s hrůzou i tehdy stále začínající závodník Nigel Mansell.
„Celá ta hrůza se odehrála přímo přede mnou. Byl jsem si jistý, že ten člověk je mrtvý, roztržený na dvě poloviny. První kolo jsem jel naprosto oněmělý, nohy ani ruce mi nefungovaly, cítil jsem, že tuhnu strachem. V očích jsem měl slzy, bylo mi naprosto zle, vůbec jsem nevěděl, co dělám.“
Přestože nehoda vypadala opravdu děsivě, mechanik přežil a pokračoval i na dále ve své práci v motorsportu.
Po tomto závodě bylo zavedené nové pravidlo, kde nesmí být členové týmu na roštu 15 vteřin před startem. Ředitel závodu tak musí před každým začátkem zahřívacího kola upozornit všechny týmy zvukovým signálem.