James Hunt je především známý pro souboje s Nikim Laudou o titul ve formuli 1. Závodníkovi se to v roce 1976 povedlo, ale závodění pro něj netrvalo dlouho.
Brit ukončil kariéru po GP Monaka 1979, jelikož už ho kroužení zkrátka nebavilo. Následující roky si užíval v roli televizního komentátora, ale celkově se jeho život uklidnil.
Psal se říjen roku 1990 a na závodní trati se opět objevil James Hunt. Nejednalo se o žádnou PR akci (narozdíl od Williamsu), ale o reálný úmysl návratu za volant.
Vysloužilý závodník dorazil na okruh Nürburgring se svou starou kombinézou týmu Wolf z roku 1979 a v teniskách. Všechno to vzniklo protože zkrátka “potřeboval závodit”. Neuvěřitelných jedenáct let po svém konci. Nejednalo se především o touho vítězit, ale o jeho obrovské dluhy.
Hunt dorazil jako zničený chlápek, který hledal cestu, jak všechno splatit. Rozvod, špatné investice (například budoval James Hunt Racing Centre) a jiné ztráty mohly za všechny jeho problémy.
Závodník zjistil, že účast v DTM by pro něj mohla být lukrativní, proto kontaktoval starého známého přítele z Mercedesu Domingose Piedadeho. Německý šampionát cestovních vozů byl tehdy na svém vrcholu a postupně se přidávalo stále více továrních týmu.
„Pamatuji si, že hovor šel dobře. Svým typicky britským akcentem mi řekl: Domingo, jsem na mizině. Musím znovu závodit. Já jsem mu na to řekl: Dobře šampione, pojďme udělat nějaký test.
Měl opravdu velký zájem o to, zda by to mohl zvládnout nebo ne,” odhaluje Piedade.
AMG uspořádalo testy i pro mladíky Pedra Lamyho a Dioga Castra Santose. Piedade totiž těmto jezdcům slíbil testování po jejich výkonech v juniorských sériích.
Na německý okruh byly dopraveny dva vozy Mercedes 190 2.5-16 Evo. V jednom voze se měli oba jezdci během dne střídat. Druhý Mercedes byl připravený právě pro třiačtyřicetiletého Hunta. Další podrobnosti testu už bohužel byly zapomenuty v čase…
Gerhard Ungar, který je šéfem HWA (dříve Mercedesu v DTM) si ale na pár věcí z toho dne vzpomněl. Podle jeho slov to byl u Hunta poměrně chaotický pokus o sehnání závodních věcí. Poté chtěl změnit nastavení vozu a řízení, které mu nevyhovovalo.
„Měl trochu problém s ovládáním, protože jsme tehdy neměli posilovače řízení. Pověděl nám příběh o tom, jak měl u McLarenu podobný problém, a jak to tehdy vyřešili. Nicméně takovou věc jsme na našem voze udělat nemohli.”
Hunt přesto bojoval a snažil se s problémem vyrovnat, nicméně bylo jasné, že už má nejlepší roky za sebou. A šampion to věděl.
„Byl přirozeně rychlý, protože se cítil okamžitě dobře. Nicméně nedokázal odjet více, než pět kol. Nebyl zkrátka v takové kondici, jak fyzické, tak psychické. Byl odepsaný,” pokračuje Piedade.
„Pamatuji si, jak mi říkal něco ve smyslu: Tak to byla pěkná sr***a, že?. Chtěl jsem mu říct něco povzbudivého, ale on sám věděl, že je po všem.”