Šampion formule 1 ze sezony 1992 Nigel Mansell se s formulí 1 několikrát předčasně loučil. Definitivní poslední svezení přišlo trochu překvapivě u stáje Jordan.
Britský závodník poprvé oznámil konec během roku 1990, jelikož už ho u stáje Ferrari zkrátka nebavilo závodit a trápit se se slabým vozem. Během svého domácího závodu ve Velké Británii tak fanouškům oznámil, že končí. Nicméně Williams přispěchal s nabídkou na následující dvě sezony.
I když Mansell získal v roce 1992 titul, Williams společně s Renaultem dal přednost Alainu Prostovi, proto zamířil Brit do série CART. Po úmrtí Ayrtona Senny naskočil k druhému comebacku do formule 1 a opět s Williamsem. Závodění ho stále bavilo, proto se upsal k McLarenu, kde ale příliš šťastný nebyl.
Přestože už se zdála kapitola definitivně uzavřená, tak na začátku roku 1996 ještě přišla možnost testování u stáje Jordan, která ale spíše využila Mansella pro svou vlastní reklamu.
Jeden z bývalých zaměstnanců stáje pohovořil o tom, zda se jednalo pouze o reklamu nebo o možný návrat ke stáji, která rozhodně nepatřila mezi kandidáty na vítězství.
„Byla to taková PR reklama. V roce 1995 jsme neměli zrovna dobrou sezonu a snažili jsme se udržet Benson & Hedges (tabákový výrobce a sponzor stáje Jordan).
Nigel ale odvedl velmi dobrou práci, na kterou nikdy nezapomenu. Nejprve přišel k nám do továrny. Udělali jsme sedačku a provedli ho skrze naše zázemí. Poté jsme zašli k Eddiemu Jordanovi, kde nám řekl Mansell svým typicky britským akcentem: Závodil jsem pro nejlepší týmy formule 1 na světě, Williams, Ferrari a McLaren. Také jsem navštívil Benetton a mnoho dalších týmů, ale vy jste tu předvedli něco neuvěřitelného,“ vypráví zaměstnanec.
„Poté jsme odjeli do Barcelony na testování, kde byl také Ralf Schumacher, který odjel několik testů už předtím. Mansell odjel první jízdu a byl rychlejší, než Schumacher. Poté zajel do boxů a řekl: Mé ruce jsou studené, potřebuji hrnek čaje.“
Brit byl zkrátka jedinečný ve všech směrech. Po testech si dal menší pauzu od závodění a v sezoně 1998 se na tři závody vrátil s vozem Ford Mondeo BTCC.