S hodně netradičním designem vozu jsme se mohli setkat během závodu 24h Le Mans 2012, kdy se Nissan prezentoval s projektem DeltaWing. Všechno ale mělo mít úplně jiný učel.
Projekt byl dílem Bena Bowlbyho, který na voze začal pracovat už v roce 2009. Šasi mělo být jako jeden z kandidátů na nový vzhled vozů IndyCar pro sezonu 2012. Za finanční podpory Chipa Ganassiho, který vlastní v IndyCar legendární tým Chip Ganassi Racing se prototyp odhalil na Chicagské autoshow v únoru 2010.
Bohužel zájem ze strany Američanů nebyl, ale přesto se Bowlby nevzdal a rozhodl se ke spolupráci s Donem Panozem. Myšlenka byla prezentována organizátorům 24h Le Mans ACO, kteří souhlasili a udělili vozu „Garáž 56“ pro experimentální vozidla.
Nissan poskytl řadový čtyřválec s turbem o objemu 1,6 litru a partnerství pro Le Mans, což bylo nesmírně důležité. Váha pro vytrvalostní závod byla bez pilota a paliva pouhých 475 kilogramů. Posádku vytvořili Marino Franchitti, Michael Krumm a Satoshi Motoyama.
I když byl vůz pouhým „experimentem“, tak si nevedl zle. Na rovinkách měl skvělé tempo, ale v zatáčkách už to bylo kvůli úzkému šasi trochu obtížnější. Celkově ztratil na nejrychlejší vůz LMP1 v kvalifikaci 18 vteřin. Bohužel DeltaWing ze závodu odstoupil už v pětasedmdesátém kole, nejednalo se ale o poruchu, nýbrž o kolizi s jedním z rychlejších jezdců. Vůz Toyoty z nejvyšší kategorie LMP1 prototyp doslova smetl z dráhy.
Po neúspěšném Le Mans se ovšem DeltaWing přesunul zpátky do Ameriky, kde se mu postupně začalo dařit. Designéři se přizpůsobili pravidlům a vůz dostal střechu a stala se z něj verze kupé. O tom ale až někdy příště…