Před závodním víkendem FIA WEC na italské Imole hovořil Valentino Rossi s domácími novináři o jeho budoucnosti ve WEC, kariéře a smluvních detailech. Rossi se svým chtíčem pokračovat netajil.
Valentino Rossi začal s dohodami a rozhodnutími učiněnými společně se závodním oddělením BMW o letošním závodním programu, přičemž „doktor“ byl velmi spokojen s podporou nabízenou od „mateřské společnosti“: „Volba mezi WEC a GT World Challenge Europe byla obtížná, ale nakonec BMW upřednostnilo, abych závodil ve WEC, protože je to mistrovství světa a v kalendáři má Le Mans.
Pro mě je to takhle v pohodě, WEC se mi moc líbí, závodíme po celém světě na velmi krásných tratích. e to určitě intenzivní úsilí, protože máme hodně mimoevropských závodů a je to složitější na organizaci, ale i jen pro 24 hodin je to dobrá motivace. Závodění na Nordschleife patří také mezi cíle, i když problém s licencí vše trochu komplikuje.“
Pro vůz #46 nezačal letošní rok zrovna nejlépe poté, co závod v Kataru dokončil na 11. místě. Přesto historie v Imole hovoří ve prospěch Rossiho a týmu WRT, jelikož v loňském roce zde získali druhé místo a dokonce bojovali o vítězství, které nakonec získal sesterský vůz.

„Loňská sezona se nám vydařila, odjeli jsme několik dobrých závodů, když jsme získali první pódium právě zde v Imole, pak jsme to zopakovali v Japonsku a prokázali jsme konkurenceschopnost také v Le Mans.
Náš výkon závisí na trati, někdy se nám jede lépe jindy hůře, například za těžkých mokrých podmínek, kde víme, že se můžeme zlepšit. Doufejme, že budeme stejně rychlí jako loni, ale především musíme pochopit, jak se bude vyvíjet počasí, protože předpověď není dobrá. Jednou z oblastí, na které bych chtěl zapracovat, je kvalifikace: od letošního stříbra jedeme Hyperpole a je důležité pochopit, jak využít nové pneumatiky v kvalifikačním kole,“ sdělil Rossi. V kvalifikaci na závod poté zajel pole position.
„V roce 2024 byl déšť výhodou, protože náš tým si obvykle vede velmi dobře i v těch nejtěžších situacích, zejména když nemáte jasnou představu o stavu trati. Tým WRT v takových případech velmi dobře chápe, co má dělat, a to natolik, že jsme loni na mokru neměnili pneumatiky a vyšli jsme z toho s náskokem. Problém naopak nastává, když hodně prší, protože s mokrými pneumatikami hodně bojujeme, takže bych raději závodil na suchu. Říkám to i kvůli fanouškům, takže doufejme, že to bude nejlepší.“

Na konci roku 2024 měl Valentino Rossi možnost vyzkoušet BMW M Hybrid V8 LMDh při nováčkovských testech v Bahrajnu. Potvrdil, že byl z testu nadšený: „Při testování Hypercaru jsem se cítil lépe než v GT3, u prototypů máte lepší závodní čáru, téměř podobnou těm, které se používají u motocyklů, zatímco u GT jste někdy nuceni řezat čáry vně i uvnitř. Nevím, jestli se mi podaří s LMDh závodit, mají tolik jezdců a dvě auta, ale musím říct, že test dopadl dobře.
Končí mi tříletá smlouva, zatím bylo příjemné závodit s BMW, i když z mého pohledu to bylo překvapení, protože WRT bylo v té době spojeno s Audi. Od přechodu k BMW se věci zlepšily a podpora ze strany továrny se zvýšila. Mám smlouvu přímo s BMW a už teď plánujeme další roky. Rád bych v tom pokračoval.“

Zajímavé je také srovnání vozů BMW M4 GT3, dle nastavení FIA WEC a ACO v GTWC. Rossi jezdil s oběmi, a při vysvětlování rozdílů také potvrdil, že se postaví na startovní rošt 24h Spa, pouhé dva týdny po 24h v Le Mans.
„První rozdíl mezi oběma závody je v pneumatikách, v GT World Challenge závodíme s Pirelli, zatímco ve WEC s Goodyearem. Je to těžké, tyto pneumatiky nejsou pro náš vůz moc dobré, mnohem lepší by bylo mít Michelin, testované v Road to Le Mans a mnohem vhodnější pro M4. S pneumatikami Goodyear trpíme více, zejména v delších stintech.
Navíc ve WEC jede M4 kvůli BoP pomaleji než v GT World Challenge, přesto je to mistrovství světa a od vozů, které v něm závodí, se očekává, že pojedou rychleji. Díky většímu výkonu, který je v GTWC k dispozici, je jízda krásnější, ale nakonec se příliš neliší, jde spíše o přizpůsobení pneumatik.
Jsem velmi rád, že mohu v Misanu závodit s Lellem (Marciellem), je to jeden z nejsilnějších jezdců GT na světě a závodění s ním mě baví. Ve 24 hodin Spa bude soupeřem (Marciello pojede s týmem ROWE, Rossi s WRT), ale ještě se musíme zorganizovat a rozhodnout, jak sestavíme posádky.“