Kelvin Van der Linde se dostal do čela nedělního závodu DTM díky brilantní strategii, když na jeden zátah předjel jak týmového kolegu Ricarda Fellera, tak pilota Manthey EMA Thomase Preininga.
Jihoafričan se však stále pokoušel zahřát své nové pneumatiky Pirelli v 19. kole ze 42, když Preining zaútočil na dlouhou pravačku v zatáčce 6, přičemž jezdec Audi byl nucen na výjezdu ze zatáčky na štěrk.
Ředitelství závodu incident mezi těmito dvěma vyšetřovalo, ale Rakušanovi, který se svým Porsche 911 GT3 R vyhrál závod o 1,4 s, dal pouze varování.
Pro Abt byla záležitost ještě horší, když kontrola závodu zasáhla proti Fellerovi za jeho postup na druhé místo před van der Lindeho. Mezi jezdci Audi byl kontakt, který pomohl Fellerovi získat místo.
Sportovní ředitel Abtu, Martin Tomczyk byl zmatený, proč Preining vyvázl jen s varováním od sportovních komisařů, zvláště když byl Feller požádán, aby místo vrátil van der Lindemu za jejich střet.
„Thomas mu nenechal žádné místo u výjezdu ze zatáčky. Takže bylo jasné, že to nebylo čisté,“ řekl Tomczyk.
„Vím, co moji piloti dělají a že jsou fér. A pokud dojde ke kontaktu, pak necítím žádnou bolest, protože se mohu na své jezdce spolehnout. Ale Ricardo dostal varování a musel vrátit pozici. Preining dostal pouze varování a nemusel svou pozici vracet. Takže to byl dvojnásobný trest.
Museli jsme si vyměnit místa, což jsem nepotřeboval, protože jsem si to vyřešil interně. Byl bych rád, kdyby se [ředitel závodu Sven Stoppe] podíval i na druhou situaci.“
Bezprostředně po závodě pro šampiona z roku 2011 Tomczyka nebylo dost času na to, aby si záležitost vyjasnil se Stoppem, osobou, kterou nyní závodník v důchodu velmi respektuje.
„Mluvil jsem s ním, ale to je vždy věc výkladu. Nakonec je to tak, ale byl bych rád, kdyby to bylo posouzeno stejně.“
Ředitel závodu byl toho názoru, že Preiningův manévr na van der Lindeho byl již dokončen v době, kdy jezdec Audi vyjel mimo limity trati.
Naproti tomu vedení závodu věří, že to byl kontakt mezi Audi, který umožnil Fellerovi získat druhé místo.