Exkluzivně: Felipe Drugovich a Frederik Vesti o podobnostech mezi Formulí E a Hypercarem Cadillac

Exkluzivně: Felipe Drugovich a Frederik Vesti o podobnostech mezi Formulí E a Hypercarem Cadillac

 
  

Felipe Drugovich a Frederik Vesti byli minulý víkend v Berlíně v rámci Formule E. Drugovich nahrazoval Nycka De Vriese v týmu Mahindra, Vesti naopak testoval v rámci nováčkovského testu. O svých nově nabitých zkušenostech a hlavně překvapení o podobnosti s Cadillacem V.Series-R LMDh nám pověděli exkluzivně pro True Racing CZ.


Felipe Drugovich a Frederik Vesti jsou momentálně žhavými kandidáty na sedačku u Cadillacu ve formuli 1. Mimo jiné ale už s Cadillacem závodí, a to dokonce spolu. Pro Rolex 24 v Daytoně a 24h v Le Mans doplnil Felipe Drugovich sestavu Cadillacu V.Series-R od týmu Whelen Engineering. Frederik Vesti s týmem závodí ve všech vytrvalostních kolech amerického šampionátu IMSA. 

Minulý víkend v Berlíně v rámci šampionátu Formule E oba zažili svůj návrat do elektrických monopostů, jelikož oba v loňském tzv. “rookie test” už něco odjeli. Felipe Drugovich nahradil pro oba závody Nycka De Vriese, který prioritizoval závod WEC v brazilském Sao Paulu. Frederik Vesti se naopak vrátil do pozice testovacího juniora pro pondělní test. 

„Jsem zpátky ve voze Formule E, podruhé tady v Berlíně na testu pro nováčky. Je to rozhodně výzva, protože minulý týden jsem řídil vůz formule 1. Takže při přechodu do vozu Formule E je rozhodně třeba se na některé věci přizpůsobit,” začal Frederik Vesti. 

„Je to velmi pozitivní, postupujeme krok za krokem při každém kole, které jedeme. Provedli jsme spoustu různých testů a přizpůsobujeme změny na voze. Jak pro mé učení, tak i pro učení týmu. Moc se mi tu líbí a těším se na odpoledne.“

Formule E je plně elektrický šampionát monopostů. Hypercars jsou hybridní prototypy. Jisté technické podobnosti lze mezi těmito dvěma vozy najít. Frederik Vesti byl dokonce překvapen, jak podobné vozy Formule E a Cadillac V.Series-R LMDh jsou:  „Máte tedy monoposty, jako je formule 1, a pak máte Hypercar. Formule E je v jistém smyslu směsicí obou světů. 

Elektromotor, rekuperace a nějaké nástroje jsou velmi podobné tomu, co máme v Hypercaru. To je rozhodně velmi užitečné pro mé učení ve Formuli E, ale také pro uplatnění toho, co jsem se naučil v Hypercaru. Je to rozhodně velmi podobné.“

Z podobnosti byl Frederik Vesti nadšený, jelikož se zajímá o technickou stránku těchto vozů. Patří k pilotům, kteří chtějí znát každý technický detail a změnu. Toto porovnání s vozem Cadillac LMDh, se kterým závodí v americkém šampionátu IMSA, je pro něj nesmírně důležitě. 

„Jsem trochu překvapený, že vozy FE a LMDh jsou si vlastně tak podobné, ale zároveň jdou stejným směrem. Zejména vzhledem ke všem nástrojům z elektromotoru. Je to velmi zajímavé a velmi cool. Jsem pilot, který miluje techniku, čísla a data, takže rád objevuji nové věci s inženýry a snažím se pochopit, jak mohu vylepšit auto pomocí nástrojů i jízdy.

Jako pilot využívám každou zkušenost, která se mi naskytne. Motivuje mě učení a zlepšování, takže řízení různých aut je pro budoucnost velmi užitečné, bez ohledu na to, kde závodím,” dodal Frederik Vesti.

Felipe Drugovich, který o víkendu nastoupil do obou závodů s týmem Mahindra, kde získal i své první body, také podotkl podobnost Formule E s Cadillacem LMDh: „Je to stále závodní auto se čtyřmi koly. Určitě jsou věci, které mohu porovnat. 

Zejména styl jízdy v Hypercaru a Formule E se příliš neliší. Oba mají poměrně nízkou přilnavost. Lze je fobře srovnávat. Cadillac má hybridní část, která je o něco důležitější než u F1. V Cadillac Hypercaru je poměrně dost věcí týkajících se energie, které mohu uplatnit i tady.“

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Translate »