Druhé vytrvalostní kolo šampionátu GTWC míří na Italskou Monzu. Již tento víkend se na startovní rošt postaví 59 vozů GT3, které budou po dobu 3 hodin naposledy na trati před 24h Spa, což je nepochybně nejdůležitější závod sezony.
Tým WRT je před víkendem jednoznačným favoritem poté, co BMW #32, ve kterém se střífali Charles Weerts, Kelvin van der Linde a Ugo de Wilde, zvítězilo v úvodním šestihodinovém závodě na okruhu Paul Ricard. Belgický tým skončil v loňské sezóně v Monze na prvních dvou místech, takže jejich sebevědomí bude obzvláště vysoké. BMW má ale dvojnásobnou šanci na vítězství díky týmu Rowe Racing, který nasadí zkušenou posádku Farfus/Krohn/Marciello.
Porsche vypadalo v úvodním závodě silně a má vynikající šanci na vítězství s týmy Schumacher CLRT (Güven/Schuring/Ten Voorde) a Rutronik Racing (Müller/Niederhauser/Picariello). Značka z Weissachu byla v Monze nejúspěšnšjší a v letech 2011, 2019 a 2021, když si připsala vítězství. Pure Rxcing posiluje svou sestavu kategorie PRO trojicí Lietz/Malykhin/Preining.
Monza je jediným okruhem v kalendáři GT World Challenge 2025, na kterém Mercedes-AMG dosud nezískal žádné celkové vítězství. V roce 2025 má velkou šanci to napravit s profesionálními posádkami Mercedes-AMG Team GetSpeed (Gounon/Schiller/Stolz), Mercedes-AMG Team Mann-Filter (Auer/Cairoli/Engel) a Boutsen VDS (Götz/Grenier/Martin).

Snad největším překvapením úvodního kola bylo, že AF Corse se nezapojilo do boje o celkové vítězství. Ferrari má vše, co potřebuje k návratu, s Donno/Fuoco/Leclerc sdílejícími vůz č. 50 a Abril/Pier Guidi/Rovera s vozem č. 51. Lamborghini by také mělo být silné na svém domácím závodě: Grasser Racing pokračuje s trojicí Bortolotti/Engstler/Pepper, zatímco vycházející hvězda Mattia Michelotto se připojí k zavedeným továrním jezdcům Sandy Mitchellovi a Franckovi Pererovi v týmu VSR.
Další tři značky budou v Monze zastoupeny vozy PRO, které se od úvodního závodu ve Francii nezměnily. Aston Martin má sestavy v týmech Comtoyou Racing a Walkenhorst Motorsport, zatímco McLaren (Garage 59) a Ford (HRT Ford Performance) mohou v Itálii také podávat konkurenceschopné výkony.