Mercedes-AMG slaví comeback v závodě 24 hodin Le Mans společně se zákaznickým závodním týmem Iron Lynx – po 26 letech se značka s hvězdou vrací do La Sarthe.
Na startovní rošt vytrvalostní klasiky se od 11. do 15. června postaví tři vozy Mercedes-AMG LMGT3. Pro prestižní 24hodinový závod byl vyvinut speciální designový koncept: Barva všech tří vozů připomíná Sauber-Mercedes C9 z roku 1989. Tehdy dosáhly Stříbrné šípy se startovními čísly 63 a 61 legendárního vítězství. Mezi těmi, kteří řídili vítězný vůz s číslem 63, byl i Jochen Mass, který bohužel nedávno zemřel.
„Projekt FIA WEC a spolupráce s Iron Lynx byly od samého začátku intenzivní. Jsme velmi hrdí na to, kde se právě nacházíme, protože existuje jasný trend a neustálá křivka učení. Na tomto základě můžeme stavět a dále se rozvíjet. Závod jako 24 hodin Le Mans není jen o rychlých časech na kolo, ale také o perfektní spolupráci mezi týmem, technologií a jezdci. I to bude intenzivní úkol, ale na který se těšíme,“ prozradil Stefan Wendl, šéf Mercedes-AMG Customer Racing.

Současné vozy se startovními čísly 60 a 61 jsou registrovány pro celou sezónu FIA WEC ve třídě LMGT3. Mercedes-AMG LMGT3 #60 pojede s italským triem Matteem Cairolim, Matteem Cressonim a Claudiem Schiavonim – všichni tři se v Le Mans několikrát účastnili závodů. Mercedes-AMG LMGT3 #61 budou řídit Martin Berry, který debutoval ve FIA WEC s Iron Lynx ve Spa-Francorchamps, a Lin Hodenius, který je ve svých 18 letech nejmladším jezdcem na roštu závodu 24 hodin Le Mans 2025. Sestavu doplňuje zkušený jezdec Mercedes-AMG Performance Maxime Martin z Belgie. Třetí vůz se startovním číslem #63 se kvalifikoval do šampionátu loni prostřednictvím Evropské série Le Mans (ELMS). K otcovskému duu Stephenovi a Brentonovi Groveovým se připojí jezdec Mercedes-AMG Performance Luca Stolz. Pro oba Australany to bude první start v Le Mans. Luca Stolz se již v roce 2018 zúčastnil vytrvalostního závodu v La Sarthe.

„Pocit ze startu v Le Mans je vždycky výjimečný – je to speciální trať a speciální událost. Le Mans je jeden z největších závodů na světě,“ říká Maxime Martin.
„S týmem se snažíme co nejlépe připravit. Závod od závodu se zlepšujeme a s vozem se seznamujeme ještě lépe. I když je to pro mé týmové kolegy v Le Mans poprvé, moc se na to těšíme. Vozy jsou poctou roku 1989 a je to úžasné gesto, protože toto období je obrovskou součástí historie značky. Je mi ctí být součástí sestavy jako jezdec Mercedes-AMG.“