Thomas Jäger před sezonou DTM o změnách v šampionátu

Thomas Jäger před sezonou DTM o změnách v šampionátu

 
  

Thomas Jäger, technický ředitel Mercedesu v DTM pro leotšní sezonu, v rozhovoru pro media popsal změny v šampionátu. Z juniorského šampionátu i pravidla dvou pistopů je nadšený.


Do nové sezóny DTM vstupuje 24 vozů od 9 různých značek. Pro DTM je to jeden z vůbec nejrozmanitějších sezon posledních let. Thomas Jäger, sportovní ředitel Mercedesu pro letošní sezonu DTM, je z takového startovního roštu nadšený: „S devíti výrobci je pole účastníků DTM v roce 2025 rozmanitější a silnější než kdykoli předtím. To je pro tuto platformu mimořádně pozitivní znamení.

První testy ukázaly, že hustota výkonu je velmi vysoká – což je příslibem špičkového motorsportu. Vzhledem k současným podmínkám nelze tento vývoj považovat za samozřejmost a ukazuje, jak silné je DTM jako sport i jako značka.

Ještě více je to patrné při pohledu na trvale vysokou návštěvnost závodních tratí a televizní sledovanost. Jedinečný formát s jedním jezdcem na vůz – bez výměny jezdců – klade důraz na individuální výkon a strategické finesy. S naší sestavou děláme vše pro to, abychom po roce 2021 vrátili do Affalterbachu titul jezdců a obhájili titul výrobců.“

Předpisy pro letošní sezonu byly mírně upraveny, a i to vidí Jäger jako velký krok vpřed. Jedna z velkých novinek je přidání povinného pit stopu pro nedělní závod. Během závodu se jezdci tedy musí zastavit v boxech a přezout pneumatiky rovnou dvakrát.

„V podstatě všechny změny jsou krokem správným směrem. Za zmínku samozřejmě stojí nový nedělní formát se dvěma povinnými zastávkami v boxech. To přidá další vzrušení a více akce na trati.

Pokud se však první zastávka v boxech opozdí, druhá zastávka bude zrušena, což bude zajímavé ze strategického hlediska. S pneumatikou Pirelli P Zero DHG – novou, udržitelnější pneumatikou s obsahem přírodního kaučuku, a ekologičtějším palivem ADAC v letošní sezóně udává další trendy v oblasti udržitelnosti.

Jak tyto komponenty skutečně ovlivní náš Mercedes-AMG GT3, bude možné posoudit až v reálných závodních podmínkách. Zákaz testování, který byl zaveden, je velmi rozumným opatřením i z rozpočtového hlediska,” sdělil Thomas Jäger.

Další novinkou v šampionátu je klasifikace nováčků, tzv. „Nováček roku”. Cílem je poukázat na mladé talenty, kteří jsou v šampionátu první sezonu. I tuto změnu vidí Jäger jako velmi přínosnou„Nováček roku’ vytváří novou úroveň srovnání pro mladé talenty. Tato speciální klasifikace je určena výhradně pro jezdce stříbrné a zlaté kategorie FIA, kteří jsou v seriálu nováčky.

Jedná se o další pobídku pro začínající talenty ve špičkově klasifikovaném poli DTM. S Tomem Kalenderem a Nicolasem Baertem ve stříbrné kategorii a Morrisem Schuringem, Gillesem Magnusem a Fabiem Schererem ve zlaté kategorii se v této klasifikaci utká pět jezdců.
Pro našeho juniorského jezdce Mercedes-AMG Toma Kalendera je to vítaná příležitost ukázat se mezi nováčky stejné úrovně. Klasifikace nováčků vysílá silný signál pro podporu mladých talentů v GT Sport a sportovně a smysluplně doplňuje formát DTM.“

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Translate »