V prvním letošním závodě FIA WEC obsadilo Ferrari hned první tři pozice. Po dobu závodu ukazovali neuvěřitelné tempo a i přes několik chyb získali hattrick. Cadillac, jejich jediná konkurence, se eliminoval sám hned ve třetí hodině závodu.
Rok poté, co Porsche v roce 2024 dosáhlo slavného výsledku 1-2-3 v závodě 1812km v Kataru, se Ferrari a AF Corse podařil stejný kousek. Pod světly reflektorů s trojicí vozů 499P, které zahájili sezónu 2025 FIA WEC, a získali pro Ferrari první hattrick v sérii.
Byl to úžasný výsledek italské značky, která těžila z toho, že její nejbližší soupeři v tempu – BMW a Cadillac – v akčním desetihodinovém závodě na mezinárodním okruhu Lusail zaváhali. BMW v průběhu hodin začalo ztrácet tempo, zatímco oba vozy Cadillacu se srazili za safety carem a propadli se polem.
Antonio Fuoco, Miguel Molina a Nicklas Nielsen s vozem #50 dojeli k vítězství po startu ze třetího míst: „Přijeli jsme sem s opravdu dobrou přípravou a ukázali jsme, že práce v zimě stála za to,“ řekl Fuoco po ukořistění historického výsledku pro Ferrari. „Zajistit týmu P1, P2 a P3 nás připravuje na zbytek sezony celkem obstojně,“ dodal Fuoco.

Tým jel po celou dobu rychle a dobře se zotavil ze spinu v úvodní polovině závodu, které bylo způsobeno kontaktem s vozem #15 Driese Vanthoora, což ho stálo nějaký čas.
„Naštěstí jsme se nedotkli nijak tvrdě, myslím, že auto bylo celkem v pořádku,“ vysvětlil Fuoco, v reakci na otázku, zda kontakt poškodil vítězný vůz.
Vůz #50 poprvé převzal vedení v závodě, když Molina v první zatáčce předjel Phila Hansona v privátním voze #83 Ferrari, a ujal se vedení po necelých čtyřech hodinách.
Nebylo však ještě zcela hotovo. V deváté hodině se vůz propadl na druhé místo, protože jeho devátá zastávka na výměnu pneumatik na pravé straně a výměnu jezdce byla o 10 sekund pomalejší než u #83.
Kubica se udržel první na trati až do napínavých závěrečných zastávek. Fuoco na čerstvějších pneumatikách však dokázal po rychlejší zastávce získat zpět vedení v závěrečném stintu. Tím, že zajel do boxů o osm minut později, ušetřil při tankování sedm sekund a vyjel z boxové uličky zpět do čela. Nakonec si po zvládnutí silně opotřebované levé přední pneumatiky dojel pro vítězství s náskokem 2,3 sekundy.

Nebylo to sice vítězství, ale pro tým AF Corse Ferrari s číslem 83 bylo druhé místo velmi povzbudivým výsledkem. Po celou dobu bojovali o vítězství a domů se vrátili na druhém místě poté, co Kubica dojel s vozem na opotřebovaných pneumatikách a v závěru závodu absolvoval dvě zastávky pouze na palivo.
Druhý tovární vůz Ferrari s číslem 51 odstartoval z pole position, ale plány na vítězství mu zhatily dvě penalizace za porušení VSC a překročení rychlosti v boxové uličce a dvojice časových trestů v zastávkách v boxech po kolizi na trati s BMW 20 a předjíždění mimo trať. Zachránit pódium je však působivý úspěch. Alessandro Pier Guidi v závěrečných kolech tvrdě bojoval s Kubicou o druhé místo, ale nedokázal ho překonat.
Kompletní výsledky:
