FIA zveřejnila BoP pro úvodní závod sezony WEC. Porsche a Toyota vstupují do sezony jako nejtěžší vozy Hypercars. Pegueot naopak váží nejméně, s největším přidělením energie.
V rámci prologu FIA World Endurance Championship byla stanovena bilance výkonnosti (BoP, Balance of Performance), pro úvodní závod sezony v Kataru tento týden. Pro Hypercars se uvádí minimální hmotnost a maximální výkon, a to jak před, tak po pravidle „Power Gain“, které platí nad 250 km/h, pro všech osm konstruktérů.
„Power Gain“ označuje systém, který je navržen tak, aby dále vyrovnal pole změnou maximálního výkonu vozu nad určitou prahovou hodnotu rychlosti.
Vzhledem k tomu, že se jedná o začátek nové sezóny, nejsou zde žádné plusové ani minusové hodnoty, ale ve srovnání s ekvivalentní BoP v loňském závodě v Kataru, je tu znatelně menší rozptyl, pokud jde o minimální hmotnost. To je považováno za významný faktor, jelikož mezinárodní okruh v Lusailu je relativně rychlý ale plynulý.
Na čele váhových tabulek jsou Toyota GR010 Hybrid s 1065 kg a Porsche 963, které vyhrálo loňské kolo v Kataru, s 1064 kg. Na opačném konci žebříčku je Cadillac V-Series.R s minimální hmotností 1030 kg, zatímco Peugeot 9X8 je jen o jeden kilogram těžší.

Zcela nový kandidát Aston Martin Valkyrie LMH dostal pro svůj závodní debut startovní hmotnost 1042 kg, což z něj činí čtvrté nejtěžší auto v poli po Toyotě, Porsche a Alpinu A424, který je o jedno kilo těžší. Ferrari 499P a BMW M Hybrid V8 mezitím oba začínají sezonu na 1037 kg.
Pro srovnání, Toyota byla loni nejtěžším vozem v poli v Kataru, se základní hmotností 1089 kg. Letos je rozdíl mezi nejlehčím a nejtěžším vozem pouhých 35 kg, v loni to bylo až 59 kg.
Pokud jde o výkon pod 250 km/h, Peugeot dostal maximum 520 kW (697 k), což je o celých 12 kW (16 k) více než u kteréhokoli z jeho konkurentů. Další na řadě jsou Alpine a Porsche (oba 508 kW), následují BMW (505 kW), Aston Martin (504 kW), Cadillac a Toyota (oba 503 kW), zatímco Ferrari má nejmenší základní výkon s 501 kW.
Výkonová výhoda Peugeotu je kompenzována nárůstem výkonu o -5,8%, což odpovídá ztrátě 30 kW nad hranicí 250 km/h. Jediným dalším vozem se záporným číslem „Power Gain“ je Alpine, který ztrácí 3% (15 kW), zatímco největší zisky mají Cadillac a Toyota s plus 3,2% a (16 kW) a 3,4% (17 kW).
Porsche, BMW a Aston Martin mají hodnoty „Power Gain“ menší než jedno procento, zatímco Ferrari nevidí žádnou změnu výkonu nad 250 km/h.

LMGT3
V kategorii LMGT3 je nejlehčím vozem z devíti modelů v poli BMW M4 GT3 EVO s 1344 kg, zatímco nejtěžší je Chevrolet Corvette Z06 GT3.R s 1374 kg. Mercedes-AMG GT3 Evo dostal pro svůj první start v soutěži WEC startovní hmotnost 1371 kg, díky čemuž je druhý nejtěžší za Corvette, další je Aston Martin Vantage GT3 Evo s 1358 kg.
Každý model LMGT3 má určenou úroveň výkonu „PX“, přičemž X označuje procento, o které byl výkon vozu snížen.
Pokud jde o „Power Gain“, který začíná při rychlosti 200 km/h (124,3 mph), Mercedes-AMG a Porsche 911 GT3 R mají největší nárůst 9,7% a 9,6%, zatímco jedinými vozy, které ztrácejí rychlost nad prahem, jsou Ford Mustang GT3 a Lexus RC F GT3.