Kevin Magnussen bude v letošní sezoně závodit s BMW ve World Endurance Championship (WEC) a vybraných závodech amerického seriálu IMSA. Motivace k podpisu s BMW sdělil novinářům během testování před Rolex 24h v Daytoně.
Kevin Magnussen říká, že podepsal smlouvu s BMW: „Aby se pokusil vyhrát nějaké velké závody“, a dodal, že „zaškrtl políčko“ tím, že se připojil k velkému výrobci poté, co jeho kariéra ve formuli 1 skončila.
Syn čtyřnásobného vítěze třídy 24 hodin Le Mans, Jana Magnussena, bude debutovat s bavorskou značkou v rámci kategorie GTP (Hypercar) v Rolex 24 v Daytoně. To bude sloužit jako příprava pro jeho hlavní program, který ho čeká ve WEC.
V Daytoně se Magnussen vrátí do šampionátu IMSA, kde závodil v roce 2021 v rámci programu Cadillac DPi u týmu Chip Ganassi Racing. Poté se měl stát součástí vstupu Peugeot do kategorie Hypercar, než se objevila příležitost vrátit se do týmu Haas F1, kde soutěžil další tři sezóny, než na konci roku 2024 odešel.
„Už několik let jsem se trochu připravoval, věděl jsem, že nemám zájem o pokračování ve formuli 1. Ve skutečnosti jsem ani nijak aktivně nehledal další smlouvu ve formuli 1.
Takže už jsem se zaměřil na jiné věci. A věděl jsem, že sportovní auta jsou místo, kde chci být, a to konkrétně v LMDh. Myslím, že je velmi vzrušující, jak je to nyní konkurenceschopné se všemi těmito výrobci, kteří se připojili. Všichni stále říkají, že je to zlatá éra sportovních vozů a já jsem opravdu chtěl být součástí,“ sdělil Magnussen.
Spojení rodiny Magnussenových se šéfem WRT, Vincentem Vossem, působilo jako hlavní motivace pro tento krok, který mu umožňuje „zaškrtnout políčko“ návratu k vytrvalostním závodům.
„Bylo snadné zůstat v kontaktu. O mém nástupu do BMW jsme mluvili už několik let, dokonce i předtím. Jen to bylo tak trochu vždy v kartách. Cítil jsem, jako bych chtěl svůj druh trvalého přechodu na sportovní vozy.
Samozřejmě jsem chtěl být u velkého výrobce. Takže to políčko zaškrtnu.
Pozorně jsem to sledoval a ano, BMW v prvním roce nemělo rok, ve který doufali, myslím, že je to spravedlivé. Ale udělali několik docela velkých zlepšení a bylo také zcela jasné, kde se potřebují zlepšit. Byla tu jasná cesta k dobrému výkonu.“
Kromě návratu do Daytony ho Magnussenovo zařazení do programu WEC také postaví na trať pro první 24hodinový výlet v Le Mans od roku 2021.
„Přišel jsem se pokusit vyhrát nějaké velké závody. Ty hlavní jsou letos samozřejmě Le Mans a potom také Daytona. Takže si myslím, že je to pro mě opravdu dobrý program.
Jsem velmi rád, že mi BMW dalo šanci a doufám, že budeme moci navázat na pokrok, který udělali v loňském roce. Protože si myslím, že na konci loňského roku byli ve skutečnosti docela konkurenceschopní. Vidím to dobře,“ shrnul Magnussen.