Jules Gounon říká, že bude mít s Mercedesem-AMG lehčí program v důsledku jeho povýšení na soupisku jezdců hypercarů FIA World Endurance Championship na plný úvazek Alpine, což bude vyžadovat kompromisy mezi těmito dvěma značkami.
V listopadu bylo potvrzeno, že 30letý jezdec po roce působení jako rezervní jezdec francouzské značky posiluje standartní soupisku jezdců Alpine.
Kromě nově zvýšených závazků v Alpinu bude Gounon pokračovat ve svých povinnostech továrního jezdce u Mercedes-AMG, na pozici, kterou zastává od roku 2021.
Andořan podepsal tříleté prodloužení smlouvy před sezónou 2023, přičemž tato smlouva vyprší na konci tohoto roku.
Gounon nastínil, že úkol převzít závazky na tovární úrovni se dvěma výrobci současně bude vyžadovat kompromisy, což naznačuje, že je připraven omezit své angažmá v Mercedes-AMG v důsledku svého závodění ve FIA WEC.
„Samozřejmě jsem velmi šťastný, že mohu být s Alpine na plný úvazek,“ řekl Gounon pro Sportscar365.
„Vždy bylo mým cílem být v hypercaru na plný úvazek, navíc s konkurenceschopným vozem, který má Alpine. Stále se zlepšují, takže je to opravdu skvělý pocit. Musím být vděčný oběma značkám, AMG i Alpine, za to, že se společně snaží dělat ty nejlepší kompromisy, protože mezi oběma programy je třeba dělat kompromisy.
Takže budu mít s AMG lehčí program, rozhodně, ale více zaměřený na velký cíl značek, což vám zatím nemohu říci, ale s AMG přichází skvělý program.
Jsem velmi vděčný AMG za to, že mi umožnilo splnit si můj prototypový sen a zároveň mi umožnilo soutěžit v jejich nejlepších závodech pro GT závody, takže se pokusím odměnit obě značky, pro které pracuji. tvrdší a dávám ze sebe to nejlepší každý víkend.“
V loňském roce se Gounon pustil do kompletní sezony Fanatec GT World Challenge Europe, závodil ve Sprintu i Endurance Cupu, soutěžil v Intercontinental GT Challenge, NLS a FIA GT World Cup a absolvoval jednorázová vystoupení v DTM a IMSA.
Jeho závazky rezervního jezdce Alpinu v roce 2024 ho již nečekaně donutily vynechat dva závody Fanatec GT Asia, protože byl povolán, aby zastoupil zraněného Ferdinanda Habsburga v Imole a Spa.
„Bruno [Famin] a Stefan Wendl jsou v kontaktu a také spolu mluví o programech a tak dále, takže je to skvělé spojení mezi nimi dvěma,“ řekl Gounon.
„Alpine nyní samozřejmě také pracuje s Mercedesem v F1 kvůli motoru, takže je to skvělé spojení mezi těmito dvěma značkami. Samozřejmě to musí přijít z obou stran, aby to přijali, abychom udělali nějaké kompromisy.“
Gounon zopakoval svou vděčnost za to, že dostal příležitost připojit se k soupisce jezdců Alpine na plný úvazek, což mu umožní jít ve stopách svého otce Jean-Marca a soutěžit v nejvyšší třídě na 24 hodin Le Mans.
„Vždy máte očekávání. Pokud nesníte ve velkém, ničeho nedosáhnete. Ale jako pilot jsem nikdy neodjel pořádně monoposty. Řekněme, že jsem jel jeden rok Formule 4, nikdy jsem v životě nezažil přítlak, nikdy jsem nejezdil prototypy, takže šance na to, že budu řídit Hypercar, pro mě byla docela malá.
„Ale znovu si myslím, že Bruno, Philippe Sinault a Nico Lapierre mě v té době vždy sledovali. Dali mi šanci otestovat prototyp, který dopadl velmi dobře. Zbytek je jen historie, krok za krokem. Opravdu doufám, že spolu prožijeme dobrý rok a doufejme, že dosáhneme velkých věcí.“