Maro Engel vyhrál dramatický závod Světového poháru FIA GT, když odolal pětisekundové penalizaci za způsobení kolize, která byla vrcholem celého závodního víkendu.
Prvních pět kol se jelo za Safety Carem kvůli dešti. Raffaele Marciello z BMW usiloval o třetí vítězství v řadě a hned na začátku si vybudoval druhý náskok, protože bylo jasné, že druhé BMW Driese Vanthoora s WRT se trápí v náročných podmínkách.
Vanthoor se brzy ocitl pod tlakem AF Corse Ferrari 296 Antonia Fuoca a vítěz závodu 24 hodin Le Mans se na konci 8. kola z 16 ponořil do zatáčky, čímž získal pozici. Jezdec Mercedesu Engel byl dalším, kdo vyzval Vanthoora a jezdci se lehce dotkli, což BMW poslalo směrem do bariér v Solitude Esses a Belgičan musel odstoupit pro zlomené zavěšení.
Marciellova výhoda byla v této fázi 1,6 s, ale létající Fuoco byl okamžitě na zadním křídle BMW a zajel vzrušujících posledních sedm kol. Brzy se k němu přidal Engel, když trio několik kol jelo nárazník na nárazník, ale žádný z nich se nedokázal dostat dopředu.
To bylo do doby, než Fuoco dokončil kopii svého útoku jako předtím na Vanthoora, aby se v závěru 14. kola ujal vedení. Marciello se ale pokusil okamžitě útok oplatit.
Marciello pak při ataku ale při brždění postrčil Fuoca a poslal ho mimo trať, zároveň na vlhké vozovce vycestoval také. Přihlížející Engel se ujal vedení, zatímco Fuoco se propadl na deváté místo a Marciello zajel do boxů.
Ale ještě zbýval jeden poslední zvrat, protože Engel dostal penalizaci 5s za předchozí střet s Vanthoorem.
Jezdec týmu GMR však překročil čáru bez dalších vozů v dohledu, aby vyhrál s náskokem 11,6 s před zbytkem. Tím si pilot zajistil čtvrté vítězství v Macau.
Augusto Farfus a Sheldon van der Linde zachránili čest BMW, když tato dvojice dokončila stupně vítězů, i když na vítěze značně ztratila.
Č. | Jezdec | Vůz | Čas | Ztráta | |
---|---|---|---|---|---|
1 | 130 | Maro Engel | Mercedes | 45’44.519 | |
2 | 89 | Augusto Farfus | BMW | 45’51.160 | 6.641 |
3 | 31 | S.van der Linde | BMW | 45’54.818 | 10.299 |
4 | 911 | Alessio Picariello | Porsche | 45’55.400 | 10.881 |
5 | 25 | Laurens Vanthoor | Porsche | 45’55.724 | 11.205 |
6 | 33 | Christopher Haase | Audi | 45’56.988 | 12.469 |
7 | 63 | Edoardo Mortara | Lamborghini | 45’57.544 | 13.025 |
8 | 36 | Ricardo Feller | Audi | 45’58.340 | 13.821 |
9 | 83 | Antonio Fuoco | Ferrari | 45’59.372 | 14.853 |
10 | 77 | Daniel Juncadella | Mercedes | 46’00.456 | 15.937 |
11 | 50 | Yifei Ye | Ferrari | 46’03.594 | 19.075 |
12 | 7 | Ralf Aron | Mercedes | 46’04.258 | 19.739 |
13 | 88 | Laurin Heinrich | Porsche | 46’04.457 | 19.938 |
14 | 51 | Daniel Serra | Ferrari | 46’05.717 | 21.198 |
15 | 4 | Thomas Preining | Porsche | 46’06.688 | 22.169 |
16 | 566 | Hong Li Ye | Porsche | 46’07.358 | 22.839 |
17 | 10 | Adderly Fong | Audi | 46’31.569 | 47.050 |
18 | 1 | R.Marciello | BMW | 43’44.356 | |
19 | 99 | Jules Gounon | Mercedes | 46’36.797 | |
20 | 30 | James Yu | Audi | 46’41.455 | |
– | 32 | Dries Vanthoor | BMW | 28’34.135 | |
– | 19 | Matteo Cairoli | Lamborghini | 20’08.314 | |
– | 8 | Luca Engstler | Lamborghini | – |