Uběhlo šest hodin a třicetpět minut nejprestižnějšího závodu mistrovství světa vytrvalostních závodů, Ferrari 499P číslo 83, řízené Kubicou, najelo do Vanthoorova #15 BMW M Hybrid V8, když se snažili předjet #92 Manthey Pure Rxcing GT3. Belgičan narazil do ocelových svodidel a ze závodu odstoupil.
Ferrari #83 dostalo 30sekundovou penalizaci stop-and-go, ale dokázalo se udržet ve vedoucím kole, což mu umožnilo zůstat v boji o vítězství díky současným pravidlům pro Safety Car, která shromažďují všechny vozy ve stejném kole.
Vanthoor byl rozzuřený rozhodnutím stewardů a na X vyjádřil svou nespokojenost: „Děkuji za všechny vaše zprávy, jsem v pořádku! Jen malý otřes mozku! Jen špatný den pro náš sport, někoho odstrčím ve 300 km/h a je to pouze 30sekundová penalizace. Promiň @FIAWEC, tady ztrácím důvěru.“
Šéf týmu Vincent Vosse pro Motorsport.com řekl, že je neúnosné, aby Ferrari, které způsobilo havárii, dokázalo najít cestu zpět do čela, a řekl, že by se přimlouval za tříminutovou nebo pětiminutovou penalizaci.
„Nakonec je to něco, co nepřijmeme,“ řekl Belgičan. „Pro mě byla penalizace velmi nespravedlivá. Někomu zničíte závod. Zasloužíte si být nějak zpomalen mnohem víc, než když budete moci o tři hodiny později znovu bojovat o stupně vítězů.“
Vosse však necítí zášť ke Kubicovi, bývalému jezdci týmu WRT, který v roce 2021 a 2023 vyhrál šampionát ELMS a WEC ve třídě LMP2 s belgickým týmem, zatímco loni skončil druhý ve 24 hodin Le Mans.
„Mám k Robertovi blízko – jezdil pro nás několik let,“ upozornil Vosse. „Loni jsme s ním vyhráli šampionát a je to někdo, koho si velmi vážím. Řeknu, že jsem od něj něco takového nečekal, ale nebudu ho soudit. Nejprve vychladnu a promluvím s ním o incidentu pravděpodobně příští týden.
„Od sportovce jeho úrovně – a je to opravdu sportovec, protože ho tak vidím – musím bohužel říct, že jsem z této situace zklamaný.“