Alpine si je jistý, že už nebude jezdit na chvostu

Alpine si je jistý, že už nebude jezdit na chvostu

 
  

Nicolas Lapierre je přesvědčen, že nadcházející závody WEC budou pro Alpine „jiným příběhem“ po nevydařených kolech v Kataru a Imole.


Nicolas Lapierre věří, že obtížných 6 hodin v Imole podtrhlo slabé stránky Hypercaru Alpine. Oba Alpiny A424 skončili na 13. a 16. místě, tedy o několik kol později.

Oba vozy Alpinu se v kvalifikaci trápily a skončily předposlední, před privátním týmem Isotta Fraschini, na 17. a 18. místě. Před závodem Lapierre připustil, že A424 si na Imole nevedl dobře přes obrubníky a hrboly, což představovalo velmi odlišnou výzvu než v Kataru.

„Zdůraznili jsme jednu z našich slabin,“ řekl Lapierre. „Je to poprvé, co jsme byli na trati s tolika nerovnostmi a obrubníky. Nebylo to součástí našeho testovacího programu, protože je to velice specifické a my raději testujeme na tratích, kterých v sezóně jezdíme více. To je důvod, proč auto nepůsobí tak dobře ve srovnání s ostatními. Během týdne jsme se neustále zlepšovali, ale jsou jen tři volné tréninky a čas během závodního víkendu letí.“

Kromě samotného uspořádání tratě Lapierre připustil, že zahřívání pneumatik bylo další oblastí, kde Alpine v Imole ztratila při relativně nízkých teplotách na trati.

„Zahřání pneumatik nám trvalo o něco déle než ostatním, to byl jeden z našich dalších velkých problémů. Zdá se, že některá auta jako Porsche a Ferrari jsou velmi rychlá, aby se dostali do rytmu, a my v tuto chvíli nejsme. To je také něco, na čem musíme zapracovat,“ vysvětlil Lapierre.

Obtížný víkend Alpinu v Imole následoval po povzbudivém debutu pro A424 na 1812 km v Kataru, kde vůz s číslem 35 skončil na sedmém místě.

Šéf týmu Philippe Sinault přiznal, že výsledek v Kataru byl „možná lepší, než se očekávalo“, ale bagatelizoval důležitost bojů Alpine o tempo v Imole: „Jsme na začátku projektu, takže se každý den máme co učit, ale základy jsou teď dobré.

V Imole jsme se učili každé kolo také v novém prostředí. Naším cílem je naučit se co nejvíce a být připraveni co nejdříve. Opravdu se nesoustředíme na čas na kolo v Imole. Snažíme se získat globální přehled o celém projektu.

Imola pro nás nakonec není klíčový bod. Musíme získat přehled o našich klíčových technických bodech porozumění, jako je zahřívání pneumatik, hospodaření s energií a tak dále,“ řekl Sinault.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Translate »