Finální závod letošní sezony World Edurance Championship se pojede v rámci 8 hodin v Bahrajnu, bude se rozhodovat o titulu. Rovněž to bude poslední závod pro kategorie LMP2 a GTE ve světovém šampionátu vytrvalostních závodů.
Ve vedení šampionátu je Toyota s číslem 8, pouze 15 bodů jí rozděluje od sesterské Toyoty číslo 7. Ve hře je i Ferrari #51, které vyhrálo 24 hodinový závod v Le Mans, byť jsou 31 bodů za vedoucí Toyotou.
Od vzniku třídy Hypercar vyhrává každý rok týmový pohár Toyota, i to je letos jasné, jelikož toto vítězství už tým oslavil na domácí půdě v Japonsku. Jezdecký titul však bude záležet na výsledku boje obou Toyot.
„Dosud to byla vzrušující sezóna a všichni v týmu si užili boj s našimi novými konkurenty Hypercar. V Bahrajnu máme ještě jeden velký cíl, kterým je titul jezdců. Pro naše auto číslo 7 to nebude snadné, protože jsme o pár bodů pozadu, ale budeme dál bojovat a pokusíme se získat páté vítězství v sezóně.
Nejdůležitější je, že jeden z našich vozů vyhraje titul a každý bude tvrdě pracovat, aby toho dosáhl. Bahrajn byl pro nás v minulosti úspěšným okruhem a chceme tento rekord udržet, ale konkurence bude opět silná a ve Fuji jsme viděli, že Porsche je nyní velkým kandidátem stejně jako Ferrari, takže to bude těsná bitva. Dobře jsme se připravili a těšíme se na to,“ řekl Kamui Kobayashi, šéf týmu a jezdec, vůz #7.
Brendon Hartley, pilot vozu s číslem 8 a několikanásobný vítěz šampionátu WEC, vidí velikou naději v boji o vítězství: „Je to pro nás velký závod a doufejme, že pro tým vhodný konec sezóny. Bylo skvělé vyhrát titul výrobců v Japonsku, protože nám to umožňuje soustředit se na bitvu v šampionátu jezdců v Bahrajnu.
Naši týmoví kolegové ve voze č. 7 byli celou sezónu opravdu rychlí a budou opět těžkými konkurenty. Ostatní týmy Hypercar jsou také velmi konkurenceschopné, což povede k dalšímu těsnému boji vepředu, ale na oslavy titulu v Bahrajnu máme dobré vzpomínky a doufám, že si v sobotu večer užijeme další.“
Závod začíná v sobotu ve 14 hodin středoevropského času.