Od 26. do 28. května v Motorsport Areně Oschersleben odstartuje nová sezóna DTM, pozornost bude upřena zejména na jednoho jezdce: Sheldona van der Lindeho. Loni se pilot Schubert Motorsport stal prvním Jihoafričanem, který vyhrál titul DTM. Úspěch, který chce van der Linde v této sezóně zopakovat.
Jak velké je očekávání krátce před začátkem sezóny?
„Očekávání týmu Schubert Motorsport jsou samozřejmě vysoká, to je křišťálově jasné. Vyhrát domácí závod v Oscherslebenu by byl fantastický způsob, jak začít. Jsme skvěle připraveni a jsem rád, že se sezóna konečně rozjíždí,“ říká van der Linde.
„Provedli jsme mnoho testů, zejména v posledních týdnech. Navíc pravidelně jezdím na simulátoru. V BMW máme speciální simulátor pro vozy GT3. Kromě toho jsem si během pár dní užíval jihoafrického slunce s rodinou v mém rodném městě Johannesburgu, abych zajistil plné nabití baterií na novou sezónu.
Jasným cílem je obhájit titul. Je však důležité, abychom se celou sezónu soustředili sami na sebe a nenechali se rozptylovat vnějšími faktory. Letos je v DTM tolik novinek, že podle mě všichni začínáme znovu od nuly. Jednou z nových změn je, že novým partnerem pneumatik je Pirelli. To by pro mě mohla být výhoda, protože letos závodím na pneumatikách Pirelli i v jiných sériích.“
Nyní se ale přesuneme na Oschersleben, kde DTM nezávodilo už několik let. Spojením s ADAC se všechno mění.
„Okruh je velmi úzký a klikatý. Pro pilota to znamená, že se musíte celou dobu plně soustředit a nemáte šanci si psychicky odpočinout. To dělá Oschersleben tak výjimečným. Dodnes si velmi dobře pamatuji svůj poslední závodní víkend. V roce 2018 jsem sdílel auto se svým bratrem Kelvinem v ADAC GT Masters. Druhé místo v Oscherslebenu bylo naším prvním umístěním na stupních vítězů.“
Přes zimu to vypadalo, že DTM zanikne, nakonec všechno ale dobře dopadlo. Rozhodně se máme na co těšit.
„Abych byl upřímný, na konci loňského roku jsem se opravdu bál o budoucnost DTM. Jako takový jsem velmi vděčný ADAC, že úspěšný příběh DTM může pokračovat. Nikde na světě neexistuje žádná jiná závodní série GT3 s tak vysokým profilem, ve které je pouze jeden jezdec na auto. Pro mě je to rozhodně to, co dělá DTM tak výjimečným.“
Kromě stejného šampionátu bude Sheldon pokračovat také u svého mistrovského týmu Schubert.
„Je to poprvé po několika letech, co zahajuji druhou sezónu v řadě se stejným týmem. To mě velmi těší a je to pro mě velmi výhodné. Můj inženýr dobře zná můj styl jízdy. Naopak vím, jaké informace ode mě potřebuje, aby auto lépe nastavil. Navíc s BMW M4 GT3 už mám bohaté zkušenosti. Jsem přesvědčen, že jsme silnější než loni.“
Aby toho nebylo málo, tak se do týmu připojil René Rast, jenž opustil tovární podporu Audi. Nyní ji ale dostal od BMW.
„Vidím to jako pozitivum. Vždy je dobré mít ve vlastních řadách tak úspěšného a rychlého závodníka. René Rast přináší do týmu obrovské množství zkušeností, které můžeme všichni využít ve svůj prospěch. Jako mladík jsem v televizi sledoval, jak René vyhrál DTM – a teď jezdíme za stejný tým. To je šílený vývoj.“
Van der Linde tak pravděpodobně bude mít letos největší konkurenci především z vlastních řad, protože kromě Rasta bude u stáje také startovat šampion DTM Marco Wittmann.