Peugeot odhalil, že řešení problému s řazením, který zasáhl oba jeho 9X8 Le Mans Hypercars na mistrovství světa vytrvalostních závodů v Sebringu, je již ve vývoji.
Problém, se kterým se potýkal vůz #94 v pátečním úvodu do závodu v Sebringu, byl týmu již znám, jak vysvětlil po závodě technický ředitel Peugeot Sport Olivier Jansonnie. Popsal to jako problém s akčním členem, který bude vyřešen aktualizovanou částí včas pro druhé kolo v Portimau.
„Víme, že máme tento problém, je to slabé místo na autě,“ řekl Jansonnie.
„Je to něco, na čem jsme pracovali, ale nemohli jsme tuto aktualizaci zpřístupnit pro tento závod. Opravdu to nevypadá dobře, ale nebylo to takové překvapení, protože je to něco, o čem víme. Neřekl bych, že jsme čekali, že budeme mít problém, zvlášť ne tak brzy v závodě.“
Jansonnie zdůraznil, že závada v ovladači nebyla stejným problémem převodovky, která postihla Peugeot v roce 2022 v Bahrajnu, posledním ze tří závodů, na kterých loni soutěžil, ani na předsezónním testu WEC Prologue o víkendu před 1000 mil.
Problém byl vyřešen na #94 sdílené Duvalem, Mullerem a Menezesem se ztrátou 21 minut, zatímco sesterský vůz řízený Di Restou, Vergnem a Jensenem ztratil stejný čas tím, že byl v garáži.
Problém se zapalováním u vozu #93 nastal v poslední hodině, kde vůz také stál 20 minut v boxech. Znamenalo to, že na konci závodu skončil 31. a devátý ve třídě Hypercar.
Vůz #94 byl neklasifikován poté, co strávil tři hodiny v boxech s problémem s hybridním systémem.
„V autě jsme měli alarm,“ vysvětlil Jansonnie. „Vzhledem k tomu, že jsme už neměli o co bojovat, chtěli jsme problém identifikovat a být si 100% jisti, že vůz je bezpečný pro jízdu po trati s našimi jezdci uvnitř.
Hlavním problémem bylo nastavení na hrbolech. Tato trať zvětšuje některé problémy, které jsme měli od začátku, a na tom musíme zapracovat.“