Mladý německý závodník si odbyde premiéru ve vytrvalostních závodech v kategorii LMP2 s týmem Jota.
David Beckmann má bohaté zkušenosti ze světa monopostů, kde prošel šampionáty formule 4, formule 3 a formule 2. Na svém kontě má po osmi letech 23 pódií, přičemž jeho nejlepším umístěním bylo celkové čtvrté místo v roce 2015 v italské odnoži F4.
Letos je rezervním pilotem týmu Andretti a Porsche ve formuli E a aktuálně je hlavním kandidátem na náhradu za Andrého Lotterera u Andrettiho pro double header v Jakartě, jelikož jeho krajan musí absolvovat testy s Porsche před legendární 24 hodinovkou LeMans.
Ovšem i Beckamnn bude závodit v mistrovství vytrvalostních závodů WEC. Už 15. března se poprvé posadí do Porsche týmu Jota v kategorii LMP2 na okruhu v Sebringu, kde se odehraje úvodní podnik sezony.
Posádku bude tvořit s bývalým pilotem královny motorsportu Willem Stevensem a Yifeiyem Yem. Beckamnn tak nahradí Antonia Félixe da Costu.
„Velmi mě těší, že můžu kromě mé smlouvy s Porsche jezdit s Jotou,“ je vděčený za novou výzvu 22letý pilot, jehož slova cituje portále Motorsport.com.
Nejenže bude nebutovat coby jezdec ve WEC, ale i tamní trať bude pro něj zcela nová. „Samozřejmě, že to není jednoduchá trať. Je hodně hrbolatá a má spoustu rychlých zatáček. Určitě to nebude lehké se s ní sžít.“
Je přesvědčený, že jeho zkušenosti z monopostů mu v novém prostředí pomůžou: „LMP2 je rychlé auto s velkým přítlakem. Myslím, že mi to půjde na ruku. Nemá to ABS a proto je to formuli podobnější než autu GT.“
Nicméně auto si vyzkouší už v prologu, tedy oficiálních předsezónních testech, které se konají dnes a zítra právě na Sebringu. S Čínanem se setkal už v nižších formulových sériích: „Yifeiho znám z formule 4, a Will Stevens byl úspěšný s Jotou v prototypech.“
Pro první víkend ve WEC si nedává žádné vysoké cíle. „Vstoupím do víkendu zcela uvolněný. Nic nečekám. Mým cílem je odvést dobrou práci, neprobrzdit, předat auto kolegům v pořádku a zkrátka mít po celou dobu dobré tempo.“
„Myslím si, že to je ve vytrvalostních závodech nejdůležitější. Je to k ničemu, když jsem na jedno kolo jste o dvě desetiny rychlejší a jedete na hraně. Na konci jde o benzín a pneumatiky, to musíte mít pod palcem. Proto věřím, že mi při tom pomůže zkušenost z formule E.“
Přestože Bekmannovo nasazení je zatím jednorázové, tak je přesvědčený, že tato příležitost mu otevře dveře.
„Možná bych mohl jet ještě další závody v LMP2. Asi by to bylo dobré, když bych mohl něco budovat vedle formule E. Porsche má také program LMDh. Když odvedu dobrou práci, možná se naskytne šance závodit tam,“ uzavřel.