Peugeot se připravuje na svou první celou sezonu ve WEC. Má za sebou dva ze tří plánovaných předsezónních testů.
Francouzský výrobce provedl první test odolnosti s Hypercarem 9X8 na okruhu Paul Ricard před Vánocemi a druhý na okruhu v Algarve na Silvestra. Třetí se blíží ale místo a datum ještě nebyly oznámeny, i když se předpokládá, že to bude v Aragonu.
Olivier Jansonnie, technický ředitel Peugeot Sportu, řekl, že dva dosud provedené testy přinesly na světlo některá pozitiva ale i negativa.
„V této fázi programu máme smíšená data, není to černobílá situace. Měli jsme potvrzení některých selhání ale také jsme zavedli některé nové systémy, které se od začátku ukázaly jako docela dobré,” uvedl Jansonnie.
Také zdůraznil, že neexistují žádné obavy, protože Peugeot se připravuje na své první působení v Le Mans s vozem 9X8 postupně: „Být 100% připraven na Le Mans v prosinci nebo lednu by nedávalo smysl. Znamenalo by to, že jsme vývoj neposunuli dostatečně daleko, takže v tomto bodě ještě nejsme.“
Prvním krokem je proto být připraven na 1000 mil v Sebringu 17. března:„Sebring se blíží, takže musíme udělat poslední krok ověřování, abychom správně definovali náš balíček pro tento závod.”
Zimní testovací program následoval po třech závodech, ve kterých se o víkendu vyskytly technické problémy minimálně u jednoho ze dvou Peugeotů. Problémy, se kterými se setkali, zahrnují problém s olejovým systémem, který postihl oba vozy na Fuji v září. Další problém byl s převodovkou a palivovým čerpadlem.
Jansonnie potvrdil, že Peugeot se rozhodl netestovat v Sebringu před oficiálním předsezónním prologem, tedy víkendem před závodním týdnem.
„Zaměření na vytrvalostní testování v Evropě bylo nejchytřejší, když vezmeme v úvahu logistickou obtížnost přivézt auto do Sebringu.“