Mistr světa formule 1 z roku 1997 Jacques Villeneuve byl oznámen jako jeden z pilotů vozu LMP1 od Vanwallu ve World Endurance Championship. Cílem je pokračovat v historii vítězného týmu F1 Vanwall.
Villeneuve bude závodit pro bývalého šéfa týmu F1 Collina Kollese, jehož společnost ByKolles Racing dohlíží na program Vanwall Hypercar. Jezdit bude s nehybridním Vanwallem Vandervell 680.
Vůz je pojmenován po podnikateli Tonym Vandervellovi, který založil Vanwall. V roce 1958 vyhrál titul konstruktérů F1 se Stirlingem Mossem, Tonym Brooksem a Stuartem Lewisem-Evansem. Tragická smrt Lewise-Evanse v závěrečném podniku sezóny v Maroku však pokazila Vandervellovu vášeň pro závodění a tým přestal být od následujícího roku plnohodnotnou součástí formule 1.
Villeneuve, který má od svého posledního závodu F1 v roce 2006 výjimečně kočovnou kariéru v motoristickém sportu, byl v roce 2008 druhý v závodě 24 hodin Le Mans s Peugeotem. Vítěz Indy 500, ale nikdy ne Velké ceny Monaka, je ve frontě na získání Trojkoruny motoristického sportu podle alternativní definice – té, která vylučuje Velkou Cenu Monaka ve prospěch titulu jezdců F1.
Zatímco kombinace Villeneuve-Vanwall byla hlavní zpráva, objevily se i další důležité informace. Dva vývojoví jezdci projektu Vanwall, Esteban Guerrieri a Tom Dillmann, budou tvořit posádku s Villeneuvem.
Oba jsou samy o sobě velmi zajímaví piloti. Guerrieri byl kdysi třetím jezdcem v boji o titul ve Formuli Renault 3.5 spolu Michailem Aleshinem a Danielem Ricciardem, poté byl předním závodníkem Indy Lights, do Indycaru se však nikdy nedostal.
Poté se přeorientoval na cestovní vozy a několik posledních let strávil bojováním titul ve WTCR, ale nikdy se mu nepodařilo titul vyhrát. Nakonec skončil jako jediný jezdec, který dosáhl dvouciferných vítězství ve WTCR, což účinně uzavřel na konci roku 2022.
Dillmann, vítěz závodu GP2 a šampion Formule 3.5 v jeho předposlední sezóně, je pravidelným pilotem ByKolles, i když má na svém kontě také vítězství na LMP2 WEC se Signatech Alpine.