Vozy LMP2 mohou být vyřazeny z World Endurance Championship, ale tato třída bude i nadále relevantní pro závod v Le Mans.
Plán na zrušení LMP2 má být předložen FIA World Motor Sport Council začátkem příštího roku. Série WEC by mohla od roku 2024 vyřadit třídu LMP2 ze soutěže. Jedinou vájimkou z tohoto vyřazení by byl 24hodinový závod v Le Mans.
Rostoucí třída Hypercar je pravděpodobně klíčovým důvodem tohoto kroku. V roce 2023 bude startovní rošt WEC obsahovat minimálně 11 položek Hypercar. O šampionát se utkají výrobci Cadillacu, Ferrari, Peugeotu, Porsche a Toyoty. Je zde prostor pro rozšíření i na 15 přihlášených hypercarů, pokud Glickenhaus a Vanwall přivedou na startovní rošt každý dva vozy.
V roce 2024 vstoupí do boje více výrobců ve třídě LMDh. Alpine, BMW a Lamborghini se mají připojit, s potenciálem pro další soukromé vstupy. To by mohlo rozšířit síť na více než 20 vozů. Problém dále komplikuje očekávané rozšíření položek GT v předběžně pojmenované třídě GTLM. Nadcházející změny jsou nastaveny tak, že ponechávají na startovním roštu jen málo místa pro vozy LMP2, kromě závodu Le Mans, který se může pochlubit až 62 sloty.
Pierre Fillon, prezident Automobile Club de l’Ouest, který propaguje WEC, uvedl jako primární problém prostor na startovním roštu. „Okruhů, které zvládnou více než 36 nebo 38 vozů je málo a jsou velmi vzdálené,“ řekl Fillon a dodal, že „pokud výrobci dosáhnou startovní rošt na 20 nebo 25 vozů v nejvyšší třídě, nezbude mnoho místa pro ostatní.“
Fillon také naznačil důležitost hypercarů pro budoucí úspěch WEC, který, jak se zdá, má přednost před třídou LMP2. Také však však rychle prohlásil, že LMP2 je stále důležitá, a poznamenal, že tato třída je pro disciplínu vytrvalostních závodů „rozhodující“.
LMP2 není v žádném případě mrtvé. V roce 2026 se chystá debutovat jako vůz nové generace. Zůstane také špičkovou kategorií v evropské a asijské sérii Le Mans a bude mít místo i v severoamerickém šampionátu IMSA SportsCar. Generální ředitel WEC Frederic Lequien také poznamenal, že LMP2 byl klíčový jako domov pro soukromé prototypy.
V současné době jasné, že nejlepší konkurenti LMP2 z Evropy, Severní Ameriky a Asie budou mít v Le Mans vyhrazena vstupní místa. Očekává se, že přidělený počet bude větší než pět týmů LMP2, které se přihlásily do závodu v roce 2022.
Ne každý je smutný z nadcházejících změn. Šéf týmu United Autosports, Richard Dean, zaznamenal úspěch v LMP2, když jeho tým získal titul 2019/2020 WEC LMP2 a také korunu 2020 European Le Mans Series. Zatímco třídu LMP2 viděl v posledních letech jako skvělou součást WEC, je rád, že se šampionát posouvá dál a vítá novou třídu Hypercar jako cestu vpřed.
V zásadě to vypadá, že LMP2 bude i v nadcházejících letech důležitou třídou vytrvalostních závodů. Zároveň se zdá pravděpodobné, že opustí WEC, aby vytvořil prostor pro rostoucí seznam konkurentů Hypercar.