Královská kubatura MotoGP má jasno v tom, kteří jezdci se na jejím startovním roštu objeví v roce 2023.
V poli bude 22 stálých jezdců v 11 týmech, z toho 5 bude továrních.
Největší zastoupení bude mít opět značka Ducati. Provozovat ji budou 4 týmy, takže těchto italských motocyklů bude v poli, stejně jako letos, 8. Zatím není jasné, kolik motocyklů tovární specifikace bude k dispozici, ale v současné chvíli to vypadá, že verzi 23 budou mít pouze tovární tým Lenovo a tým Pramac.
V továrním týmu Ducati bude pokračovat Francesco Bagnaia, který prodloužil smlouvu do roku 2024. Jeho novým týmovým kolegou bude Enea Bastianini, který má taktéž smlouvou na 2 roky. Mnozí fanoušci MotoGP už se na tuto spolupráci a na to, jak jeden druhého budou prohánět, těší.
K žádným dramatickým změnám nedojde v týmu Pramac, ve kterém opět pojede dvojice Johann Zarco a Jorge Martín. Novinkou však bude jiná personální změna, a sice, že manažerem týmu bude od příštího roku Gino Borsoi, který po mnoha letech odchází od týmu Aspar.
Také tým Gresini zůstane věrný Ducati. V jeho barvách se v nadcházející sezoně objeví Fabio Di Giannantonio a Alex Márquez.
U Ducati pro příští rok zůstává i tým VR46, a nemění se ani jeho jezdecké složení, opět se fanoušci mohou těšit na Lucu Mariniho a Marca Bezzecchiho.
Po 4 motocyklech v poli budou mít Honda a Aprilia.
Továrna Honda bude mít tradičně v poli tovární tým Repsol a soukromý tým LCR.
V týmu Repsol Honda se opět představí Marc Márquez, jeho novým týmovým kolegou bude Joan Mir, a také tato dvojice nechává mnoho fanoušků v očekávání.
Také u týmu LCR dojde v příštím roce k částečné jezdecké obměně. Takaaki Nakagami zůstává, jeho novým týmovým kolegou bude Alex Rins.
Aprilia se příští rok rozšíří na 2 týmy a tedy 4 motocykly. V továrním týmu Aprilia budou závodit Aleix Espargaró a Maverick Viñales.
Druhým týmem této značky bude RNF, který v letošní sezoně závodí s motocykly Yamaha. Tento tým nejen, že vymění dodavatele motocyklů, ale kompletně změní i svou jezdeckou sestavu. V roce 2023 budou pro tým závodit Miguel Oliveira a Raúl Fernández.
S celkovým počtem 4 motocyklů se představí také KTM, ale v tomto případě je to trochu komplikovanější, protože 2 motocykly budou vystupovat pod značkou GasGas.
Tovární tým se nemění, opět bude ve startovní listině označen jako Red Bull KTM Factory. Obměnilo se ale jeho jezdecké složení. Brad Binder pojede v oranžových barvách až do roku 2024, jeho novým týmovým kolegou bude Jack Miller.
Tým Tech 3 se příští rok přejmenuje na GasGas Factory Racing a bude provozovat motocykly KTM pod značkou GasGas. Úplně také vymění své jezdecké složení. V roce 2023 budou v týmu závodit Pol Espargaró a Augusto Fernández, který bude příští rok jediným nováčkem v MotoGP.
Pouze 2 motocykly v poli bude mít značka Yamaha. Tyto motocykly bude provozovat tovární tým Yamaha Monster. Jezdecké složení bude beze změn, i v příští sezoně budou v týmu závodit Fabio Quartararo a Franco Morbidelli.
Příští rok tedy bude o 1 tým méně, neboť Suzuki již dříve ohlásila odchod ze šampionátu.
Co se týče odchodu jezdců, tak oproti letošku budou příští rok chybět Andrea Dovizioso, Remy Gardner a Darryn Binder. Dovizioso ukončil svou aktivní kariéru již během této sezony, Remy Gardner míří do mistrovství světa superbike a Darryn Binder bude pravděpodobně závodit v Moto2.
Loňský šampion Formule E, Pascal Wehrlein, doplní sestavu třetího vozu Porsche Penske pro 24h v…
Pure Rxcing postaví dvojici továrních jezdců Porsche po boku Alexe Malykhina v letošní sezóně GT…
Tresor Attempto Racing nasazuje tři Audi R8 LMS GT3 do GT World Challenge Europe.
Timo Glock ve své kariéře startoval ve 148 závodech DTM, dosáhl 15 umístění na stupních…
Tým Schubert oznámil letošní sestavy pro šampionát DTM.