Minulý týden došlo k oznámení dlouho očekávaného rozhodnutí továrny Ducati. Bylo veřejně známé, že o místo u továrního týmu „bojují“ Jorge Martín a Enea Bastianini. Nakonec to místo dostal Bastianini, který tak bude v následujících dvou letech týmovým kolegou Francesca Bagnaii.
Tímto oznámením se rozkryla i tajenka obsazení týmu Pramac Ducati. Tam se nakonec vůbec nic nezmění. Potvrzení byli Johann Zarco a Jorge Martín. Oba by navíc měli dostat tovární motocykl.
K dlouho očekávanému oznámení došlo nedávno také u týmu Repsol Honda. Mnoho týdnů se mluvilo o tom, že novým týmovým kolegou Marca Márqueze se stane Joan Mir, ale údajně se vyjednávání zasekla. Nakonec však všechny strany opravdu došly k dohodě a fanoušci uvidí mistra světa roku 2020 na Hondě.
Před několika dny došlo i k oznámení jezdeckého složení týmu RNF. Tento tým projde pro příští sezonu velkou změnou, protože přejde z motocyklů Yamaha na Aprilii a stane se z něj satelitní tým této italské továrny.
Jako jezdci tohoto týmu byli potvrzeni Miguel Oliveira a Raúl Fernández.
Další významnou novinkou, která byla nedávno představena, je změna týmu Tech 3 KTM na tým GasGas. Tým se oficiálně bude jmenovat GasGas Factory Racing a bude provozovat tovární motocykly specifikace KTM.
Jedním jezdcem týmu bude zajisté Pol Espargaró, kterého tým už potvrdil. Na oznámení druhého jezdce se stále čeká.
Spekulace hovoří o tom, že favoritem na toto místo je současný jezdec Moto2 Augusto Fernández. Nějakou dobu se mluvilo o tom, že šanci má také Remy Gardner, ale ten už oznámil, že s ním KTM na konci sezony ukončí spolupráci.
Kromě tohoto místa zbývá ještě oficiálně představit oba jezdce týmu VR46 a jednoho jezdce týmu LCR.
U týmu VR46 vše nasvědčuje tomu, že i příští rok budou pokračovat Luca Marini a Marco Bezzecchi. U týmu LCR to vypadá na rozhodování mezi dvěma jezdci. Týmovým kolegou Alexe Rinse by mohl být buď Takaaki Nakagami nebo Ai Ogura, aktuální jezdec Moto2.
Složení startovního roštu MotoGP na sezonu 2023:
Aprilia Racing: Aleix Espargaró a Maverick Viñales
Repsol Honda: Marc Márquez a Joan Mir
Red Bull KTM Factory: Brad Binder a Jack Miller
Ducati Team: Francesco Bagnaia a Enea Bastianini
Monster Energy Yamaha: Fabio Quartararo a Franco Morbidelli
Gresini Racing: Fabio Di Giannantonio a Alex Márquez
Pramac Ducati: Jorge Martín a Johann Zarco
GasGas Factory Racing: Pol Espargaró a ?
RNF Aprilia: Miguel Oliveira a Raúl Fernández
Mooney VR46 Racing: Luca Marini (?) a Marco Bezzecchi (?)
LCR Honda: Alex Rins a ?
Lamborghini oficiálně potvrzuje svůj odchod WEC, jak z kategorie Hypercar, tak z kategorie LMGT3. Italský…
Po jedné sezoně s vozem Lamborghini GT3 ve WEC se sytě růžová posádka Iron Dames…
Mercedes-AMG vstupuje do World Endurance Championship pro sezonu 2025. V kategorii LMGT3 bude mít dva…
Maro Engel vyhrál dramatický závod Světového poháru FIA GT, když odolal pětisekundové penalizaci za způsobení…
Cadillac Racing přizpůsobil svůj tovární program pro svou třetí sezónu ve WEC, jelikož JOTA je…
Dle webu Sportscar 365, Lamborghini zvažuje kompletní ochod z WEC, jak v kategorii Hypercar, tak…