V posledních několika týdnech byla rozuzlena tajenka o složení jezdců v některých týmech. Nakonec se ukázalo, že některé dřívější spekulace byly opravdu pouze spekulacemi.
Před několika týdny své kompletní složení pro rok 2023 oznámil tým Gresini. Svou druhou sezonu v tomto týmu pojede Fabio Di Giannantonio, jeho novým týmovým kolegou se stane Alex Márquez. Ten po několika letech odchází od Hondy a příští rok bude pilotovat motocykl značky Ducati.
Alex Márquez tak na konci této sezony opustí tým LCR Honda. Nedávno tento tým oznámil, že si jako náhradu za něj vybral Alexe Rinse. Rins podepsal smlouvu až do roku 2024. Jméno druhého jezdce nebylo zatím oznámeno, ale obecně se předpokládá, že by v týmu měl zůstat Takaaki Nakagami.
Dokud ale nebude Nakagami opravdu potvrzen, tak se s touto informací musí pracovat jako se spekulací. Mluví se totiž také o tom, že by do MotoGP a právě do týmu LCR mohl přijít Ai Ogura, který v Moto2 bojuje o titul mistra světa.
Již dříve potvrdily svá kompletní složení i další týmy. U Aprilie budou příští rok opět závodit Aleix Espargaró a Maverick Viñales, barvy týmu Monster Energy Yamaha budou hájit Fabio Quartararo a Franco Morbidelli.
V týmu Red Bull KTM Factory byli jako jezdci pro rok 2023 oznámeni Brad Binder a Jack Miller. Jedno místo je také jisté u týmu Ducati, kde bude pokračovat Francesco Bagnaia. U Repsol Hondy by měl příští rok opět závodit Marc Márquez, který se nyní stále zotavuje po operaci ruky a není jisté, jestli se na trať letos vrátí. V závodění v MotoGP ale chce pokračovat.
Co se týče druhého místa u továrního týmu Ducati, tak o to probíhá jakýsi interní souboj mezi Eneou Bastianinim a Jorge Martínem. Je jisté, že jeden z nich získá tohle místo a druhý bude závodit v týmu Pramac, pravděpodobně po boku Johanna Zarca. Ducati si dává dlouhý čas na rozmyšlenou a oznámení nebude dřív než na konci léta.
Ohledně druhého místa u Repsol Hondy to mělo být o poznání snadnější než u Ducati. Už několik týdnů se předpokládá, že by to místo měl dostat Joan Mir. Jenomže vyjednávání se nějak zasekla a protáhla a média už spekulují, proč tomu tak je. Vypadá to, že oficiální oznámení je v nedohlednu a je otázkou, jestli u Hondy nakonec opravdu zakotví Mir.
V poli MotoGP jsou tři týmy, od kterých zatím směrem k sezoně 2023 nepadlo ani slovo.
V týmu VR46 to ale vypadá, že zůstane dvojice Luca Marini a Marco Bezzecchi. Alespoň tak se nedávno v podcastu MotoGP vyjádřil šéf týmu Pablo Nieto.
Úplně neznámé je zatím budoucí složení týmů Tech 3 KTM a RNF, který bude příští rok provozovat motocykly Aprilia.
Současní jezdci týmu Tech 3 Remy Gardner a Raúl Fernández budou mít plné ruce práce s tím, aby si svá místa uhájili. V souvislosti s tímto týmem se spekuluje o dalších jezdcích a v poslední době se v médiích hovoří o tom, že jedno z míst by mohl získat Pol Espargaró, který příští rok už určitě nebude pilotem Repsol Hondy.
Okolo týmu RNF zatím panuje pouze řada dohad. Jisté ale je, že v týmu příští rok fanoušci neuvidí Andreu Doviziosa, který barvy týmu hájí letos. Italský jezdec oznámil, že v roce 2023 už v MotoGP závodit nebude.
Kdo tedy bude v týmu závodit? Možností je, jak se zdá, poměrně hodně. Svou druhou sezonu by v týmu mohl jet Darryn Binder. Pokud ne, tak by se jihoafrický závodník nebránil postupu níž, do Moto2. Konec konců, v této kategorii ještě nezávodil.
Velmi silné jsou spekulace o příchodu Miguela Oliveiry a s tímto týmem bývá v médiích také spojován Raúl Fernández.
Je to několik týdnů zpátky, kdy továrna Suzuki oficiální oznámila ukončení činnosti v MotoGP ke konci letošní sezony. Takže zatím zůstává otázkou, jestli bude mít závodní pole v roce 2023 jedenáct týmů nebo, jestli se Dorna rozhodne opět pro dvanáct týmů a v šampionátu se tak objeví nějaký nový tým. To by mohlo situací s přestupy a vyjednáváním jezdců změnit.
Lamborghini oficiálně potvrzuje svůj odchod WEC, jak z kategorie Hypercar, tak z kategorie LMGT3. Italský…
Po jedné sezoně s vozem Lamborghini GT3 ve WEC se sytě růžová posádka Iron Dames…
Mercedes-AMG vstupuje do World Endurance Championship pro sezonu 2025. V kategorii LMGT3 bude mít dva…
Maro Engel vyhrál dramatický závod Světového poháru FIA GT, když odolal pětisekundové penalizaci za způsobení…
Cadillac Racing přizpůsobil svůj tovární program pro svou třetí sezónu ve WEC, jelikož JOTA je…
Dle webu Sportscar 365, Lamborghini zvažuje kompletní ochod z WEC, jak v kategorii Hypercar, tak…