Moto

Přestupový kolotoč na sezonu 2023 začíná

Přestupový kolotoč MotoGP na sezonu 2023 začíná nabírat na svých otáčkách. Několik jezdců má již podepsanou smlouvu na další rok, ale většina ještě nemá nic jistého. Situaci navíc nenahrává ani odchod Suzuki.


Zcela bez nervů ohledně své budoucnosti už mohou být Aleix Espargaró a Maverick Viñales. Oba Španělé totiž budou jezdit v týmu Aprilie až do roku 2024.

Aprilia stoupá pořadím výš, týmu se začíná dařit. Příští rok navíc fanoušci uvidí v MotoGP čtyři motocykly této značky. Kromě továrního týmu Aprilia Racing totiž bude poprvé v MotoGP nasazen také satelitní tým. Ten bude provozovat tým RNF, který letos závodí s motocykly značky Yamaha.

Jezdecké složení týmu RNF na příští sezonu zatím nebylo oznámeno, nicméně nedávno se objevily spekulace, že by své místo v tomto týmu mohl získat Alex Rins.

Oznámení o přestupu tohoto týmu od Yamahy k Aprilii s největší pravděpodobností znamená, že v roce 2023 budou na roštu MotoGP jen dva motocykly Yamaha. Ty bude provozovat tovární tým Monster Yamaha a týmová dvojice by měla zůstat beze změn. Franco Morbidelli má platnou smlouvu do roku 2023, Fabio Quartararo nedávno oznámil prodloužení své smlouvy do roku 2024.

Jasná situace už je také v týmu Red Bull KTM Factory. Brad Binder má smlouvu platnou do roku 2024 a o jeho setrvání v týmu nebyl pochyb. Více spekulací vyvolávaly dohady o druhém jezdci. Tato hádanka je nyní vyřešena, do KTM příští rok přestupuje Jack Miller.

Dalšími jezdci, kteří mají uzavřené smlouvy do roku 2024, jsou Marc Márquez (Repsol Honda) a Francesco Bagnaia (Ducati Team).

O budoucnosti ostatních jezdců, kteří se momentálně v MotoGP pohybují, zatím fanoušci nic nevědí. Situaci na přestupovém trhu navíc zkomplikovala zpráva o odchodu továrny Suzuki z MotoGP. Zatím není jasné, jestli bude příští rok v královské kubatuře o dvě místa méně nebo, jestli bude Suzuki nahrazena jiným týmem.

Joan Mir a Alex Rins se tak ocitli bez potvrzeného místa na rok 2023. Dle spekulací jsou oba v kontaktu s KTM a o Joanovi Mirovi se navíc hodně mluví v souvislosti s přestupem do Repsol Hondy, kde by měl nahradit Pola Espargara. Jak již bylo zmíněno, jméno Alexe Rinse se objevilo v souvislosti s případným přestupem do RNF.

Pokud bude Pol Espargaró v Repsol Hondě nahrazen, tak by se mohl přesunout do týmu Tech 3 KTM. Co se tohoto týmu týče, tak se zatím žádné další spekulace ohledně jezdců neobjevily, avšak nováčci Remy Gardner a Raúl Fernández budou mít zřejmě velmi těžkou práci, aby si své místo v MotoGP udrželi.

Důležitou otázkou se zdá být, koho bude mít za týmového kolegu Francesco Bagnaia u Ducati. Podle různých náznaků to vypadá, že se rozhodne mezi dvěma jezdci. Těmi jsou Enea Bastianini a Jorge Martín.

Do týmu Gresini, který od letoška také provozuje motocykly Ducati, by mohl příští rok přestoupit Miguel Oliveira. Vypadá to totiž, že na portugalského závodníka už v KTM nezbude místo. On se navíc vyjádřil v tom smyslu, že do satelitního týmu KTM by se dostat nechtěl. Nedávno byl navíc viděn v doprovodu svého otce a manažera v jedné osobě v hospitality týmu Gresini.

Co se týče týmu Mooney VR46, tak se v nedávném rozhovoru pro MotoGP šéf týmu Pablo Nieto vyjádřil tak, že by rád zachoval dvojici Luca Marini a Marco Bezzecchi. Chtěl by s nimi dál budovat slušně rozjetý projekt.

Problém by ovšem mohl nastat, pokud by v Moto2 získal titul jejich další jezdec Celestino Vietti. Pak by se předpokládalo, že by mladý Ital mohl vstoupit v roce 2023 do MotoGP.

Celkově se zatím spíše hovoří o přestupech aktuálních jezdců kubatury MotoGP. Každý rok se však nějaký nováček objeví, ale ještě je velmi brzy odhadovat či hodnotit, kdo by to mohl být. Předpokládá se, že letošní mistr světa Moto2 by mohl vstoupit do MotoGP, ale zatím je situace v této kategorii poměrně napínavá, a navíc sezona ještě ani není ve své polovině, takže tyhle odhady jsou hodně předčasné.

Už dříve však některé týmy MotoGP projevily zájem o talentovaného španělského jezdce Fermína Aldeguera. Jestli se dostane do nejvyšší kubatury už za rok, těžko odhadovat. Vzhledem k věkovému limitu to ale není příliš pravděpodobné. Na začátku sezony 2023 mu totiž ještě nebude 18 let, což je věk, který je podmínkou pro závodění v MotoGP.

administrator

Recent Posts

Ferrari podalo protest na výsledky závodu 6H Spa

Tým Ferrari AF Corse podal protest proti rozhodnutím sportovních komisařů, že závod bude restartován po…

8 hodinami ago

Hertz Team Jota vítězí v prodlouženém závodě ve Spa

Dvoučlenná posádka týmu Herzt Team Jota, Callum Ilott a Will Stevens, si připisují vítězství ve…

2 dny ago

Mick Schumacher: Eau Rouge není zatáčka ve formuli 1, ale v Hypercars rozhodně ano

Mick Schumacher letos jezdí v kategorii Hypercars ve WEC s vozem Alpine. Ve Spa absolvoval…

3 dny ago

Naše tempo je ve Spa stejné jako v Imole a Kataru, říká Kvyat

Dojmy pilotů po kvalifikaci na šestihodinový závod ve Spa se liší, Toyota se svým tempem…

3 dny ago

Ferrari AF Corse s číslem 50 přichází o svou pole position, první je nakonec Porsche

Hypercar Ferrari s číslem 50 získalo pole position do šesti-hodinového závodu ve Spa, avšak bylo…

4 dny ago

Vettelův start ve WEC s Porsche Penske není vyloučen

Sebastian Vettel testoval Hypercar Porsche, Porsche 963 LMDh, minulý měsíc v Aragonu. Spekulace o jeho…

4 dny ago