Pojďme se ale v tomto článku věnovat právě jeho otci, který přestože působil v F1, tak je rozhodně méně známým jezdcem, než syn Jules.
Po vynikajícím debutu a celkovém čtvrtém místě ve francouzském šampionátu F3 v roce 1988, Gounon přesvědčivě získal titul o rok později v ORECA Reynard. Poté se stal stálicí na scéně F3000 v letech 1990 až 1992 a dělal to nejlepší, když byl ve správném týmu.
Jean-Marc dokázal, že je schopen být oslnivě rychlý, když to okolnosti dovolovaly, a jeho výhry v Pau a Vallelunga byly jen odměnou za jeho úsilí. Koncem roku 1993, v relativně pozdním věku 30 let, si tento laskavý Francouz konečně uvědomil svou ambici závodit s vozem Formule 1, koupil si svezení na poslední dvě Velké ceny tohoto roku a trpělivě čekal na další příležitost.
Ačkoli doufal, že jeho dvě jízdy pro Minardi povedou k úplné sezóně Grand Prix v roce 1994, protože měl přístup k vládnímu fondu zřízenému v důsledku zákazu sponzorství tabáku zavedeného ve Francii, byl Jean-Marc nucen závodit s BMW 318 ve francouzském seriálu Supertourisme a skončil na slušném pátém místě v bodovaném pořadí.
Jeho šance vrátit se do formule 1 přišla se Simtekem, když obsadil místo tragicky uvolněné Rolandem Ratzenbergerem a poté Andreou Monterminim, který havaroval při svém debutu ve Španělsku.
Jean-Marc, kterému se nikdy nedařilo lépe než kvalifikovat se v poslední řadě startovního roštu, přesto závodil s velkým nadšením a jeho deváté místo při jeho debutu ve Francii bylo ve skutečnosti nejlepším výsledkem týmu za celý rok. Když však jeho sponzorské peníze nakonec došly, nahradil ho Mimmo Schiattarella.
Gounon od té doby vedl poměrně úspěšnou kariéru v závodech sportovních vozů, vynikající výkony v roce 1996 s Ferrari a následující sezónu v McLarenu F1 GTR, které vedly k místě v Persson Motorsport Mercedes CLK. Shodou okolností byl o několik let později jeho syn nominován na pozici továrního jezdce Mercedesu, pro který absolvuje v současnosti nejrůznější šampionáty po celém světě.
Jean-Marc postupně aktivně startoval v různých vytrvalostních kategoriích, přičemž poslední velký závod odjel v roce 2008, kdy se jednalo o závod 24 hodin Le Mans.
Po jedné sezoně s vozem Lamborghini GT3 ve WEC se sytě růžová posádka Iron Dames…
Mercedes-AMG vstupuje do World Endurance Championship pro sezonu 2025. V kategorii LMGT3 bude mít dva…
Maro Engel vyhrál dramatický závod Světového poháru FIA GT, když odolal pětisekundové penalizaci za způsobení…
Cadillac Racing přizpůsobil svůj tovární program pro svou třetí sezónu ve WEC, jelikož JOTA je…
Dle webu Sportscar 365, Lamborghini zvažuje kompletní ochod z WEC, jak v kategorii Hypercar, tak…
Trojnásobný vítěz závodu 24 hodin Le Mans Andre Lotterer věří, že letošní zisk titulu mistra…