Sezona mistrovství světa silničních motocyklů začne už příští týden, tedy ve dnech od 4. do 6. března 2022. Úvodním víkendem bude opět Velká cena Kataru, která se pojede za umělého osvětlení.
Týmy, které provozují motocykly značky Ducati, budou rovnou čtyři, takže na startu se představí osm motorek této boloňské továrny.
Na své výborné výkony z loňské sezony budou chtít navázat jezdci továrního týmu Ducati Lenovo. Francesco Bagnaia bojoval srdnatě o titul mistra světa 2021, jeho boj nakonec neměl vítězný konec, ovšem ve své první sezoně v továrním týmu zanechal dojem, a to až takový, že nedávno bylo potvrzeno jeho setrvání v tomto týmu až do roku 2024.
Kromě italského závodníka by se do soubojů o mistrovský titul chtěl zapojit také jeho týmový kolega Jack Miller.
Dalším týmem s motocykly Ducati je tým Pramac. Také v tomto týmu zůstává stejná jezdecká dvojice, tedy Jorge Martín a Johann Zarco. Oba svými výkony v minulé sezoně zaujali a rádi by letos své výsledky posunuli ještě o něco výš. Oba jezdci by navíc měli dostat k dispozici nejnovější model GP22, tedy stejný motocykl, jaký budou mít Bagnaia a Miller.
Změny se odehrály v personálním obsazení. Šéf týmu Francesco Guidotti odešel jinam a tak se novým manažerem týmu Pramac stal Claudio Calabresi.
Nově bude motocykly Ducati provozovat také tým Gresini. Před touto sezonou se Gresini rozešel s Aprilií a stal se z něj netovární tým Ducati. Kromě toho tým představil nové barvy a dva nové jezdce. Enea Bastianini si svůj MotoGP debut odbyl loni a vedlo se mu velmi dobře. Vypadá to, že jeho výkonnost by mohla letos ještě stoupnout, v předsezonních testech se předvedl výborně.
Druhým jezdcem týmu je Fabio Di Giannantonio, kterého čeká v MotoGP první sezona.
A ještě jednou tým s motocykly Ducati. Tím týmem se stal Mooney VR46. To je vlastně tým, který převzal Valentino Rossi od Avintie. Původně to vypadalo, že hlavním sponzorem bude společnost Aramco, z toho nakonec sešlo a tým tedy bude sponzorovat italská bankovní společnost Mooney.
Jezdecké složení je ale nakonec přesně takové, o kterém se řadu měsíců spekulovalo ještě během sezony 2021. V týmu budou závodit dva jezdci Rossiho akademie Luca Marini a Marco Bezzecchi. Zatímco Marini má před sebou druhou sezonu v královské kubatuře, Bezzecchi je nováčkem. Co se týče testů, tak Luca Marini zajížděl velmi zajímavé časy a mohl by být překvapením této sezony.
Mistr světa 2021 Fabio Quartararo své barvy nemění, opět ho fanoušci uvidí v týmu Monster Energy Yamaha. Nakonec se rozhodl neměnit ani své závodní číslo, takže opět pojede s dvacítkou na kapotě. Obhájit titul bývá náročné, protože všichni jsou plní očekávání, ale Quartararo se k tomu cíli pokusí v letošní sezoně přiblížit.
Druhým jezdcem továrního týmu Yamahy je Franco Morbidelli, který by rád zapomněl na ne příliš povedený loňský rok a také on by se rád zapojit do bojů o podiové příčky.
Novým týmem je WithU Yamaha RNF. To je tým, který vznikl po odchodu společnosti Petronas od týmu SRT. Ve vedení týmu ale zůstal Razlan Razali. Naopak v jezdeckém složení se toho hodně změnilo. Do MotoGP se na plný úvazek vrací Andrea Dovizioso, jehož návrat je fanoušky velmi očekáván. Druhým jezdcem je Darryn Binder, který přeskakuje takový ten klasický postup a přichází rovnou z kategorie Moto3.
V poli samozřejmě nechybí ani týmy s motocykly Honda. U obou týmů se jezdecké složení pro letošní sezonu nijak nezměnilo.
V továrním týmu Repsol Honda letos pojedou opět Marc Márquez a Pol Espargaró. Oba jezdci patřili v předsezonních testech k těm lepším, takže jsou fanoušci zvědaví, zda svou formu z testů oba Španělé dokážou předvést také během závodních víkendů. Navíc Marc Márquez už je snad zdravotně v pořádku, tak se můžeme těšit na jeho návrat.
Druhým týmem s motocykly Honda je tým LCR. Takaaki Nakagami by se konečně rád probil na stupně vítězů. Druhý jezdec Alex Márquez doufá, že naváže na své výsledky z loňska a v ideálním případě je i o mnoho vylepší. Jako tradičně, oba jezdci jsou sice týmovými kolegy, ale každý jezdí s jiným sponzorem. Zatímco Nakagami má na svém motocyklu nápis IDEMITSU, Márquez jezdí s hlavním sponzorem CASTROL.
Do soubojů o vítězství a případně i o titul mistra světa by se rádi dostali jezdci Suzuki. Továrna Suzuki bude mít v poli opět jeden tým a to Suzuki Ecstar, jehož jezdci jsou Joan Mir a Alex Rins. Mistr světa z roku 2020 Joan Mir by se rád pokusil vrátit na trůn MotoGP a Alex Rins za ním jistě nebude chtít zaostat.
Po loňském roce, kdy tým neměl jasně stanoveného šéfa týmu, byl pro letošní sezonu konečně nový manažer vybrán a těsně před začátkem této sezony také oznámen. Stal se jím Livio Suppo, který je známý především ze svého působení u Ducati a Hondy.
Se dvěma týmy se opět představí rakouská továrna KTM. Oba týmy budou mít k dispozici tovární motocykly.
V týmu Red Bull KTM se opět představí dvojice Brad Binder a Miguel Oliveira. Jejich loňská sezona asi nakonec nebyla ideální, i když oba dokázali získat vítězství, takže v letošním roce budou chtít cílit výsledkově o něco výš.
Novinkou pro tuto sezonu ale je, že hlavní tým KTM má nového manažera. Mike Leitner ve své funkci skončil a nově tým povede Francesco Guidotti, což je bývalý šéf týmu Pramac Ducati.
Velká jezdecká změna proběhla v týmu Tech3 KTM. Novou jezdeckou dvojicí se stávají dva loňští jezdci Moto2, týmoví kolegové z Moto2 a také dva hlavní soupeři o titul v Moto2 Remy Gardner a Raúl Fernández.
Ze soukromého týmu Aprilia Gresini se od letošní sezony stává tovární tým Aprilie. Jezdecké složení se ale nezměnilo a pokračuje se tam, kde to v loňské sezoně skončilo. Jezdeckou dvojicí jsou tedy závodníci Aleix Espargaró a Maverick Viñales. Oba ukázali v předsezonních testech velký potenciál a bude zajímavé sledovat, jak si Aprilia povede. Navíc již nyní víme, že v pěti Velkých cenách je doplní Lorenzo Savadori, který pojede na divokou kartu.
Podle výsledků předsezonního testování se těžko odhaduje, komu se jak bude dařit během závodní sezony. Jasným favoritem před začátkem sezony není žádný z jezdců, překvapit může kdokoliv. Vypadá to, že sezona 2022 bude, co se týče jezdeckých výkonů a výsledků, velmi vyrovnaná.
Po jedné sezoně s vozem Lamborghini GT3 ve WEC se sytě růžová posádka Iron Dames…
Mercedes-AMG vstupuje do World Endurance Championship pro sezonu 2025. V kategorii LMGT3 bude mít dva…
Maro Engel vyhrál dramatický závod Světového poháru FIA GT, když odolal pětisekundové penalizaci za způsobení…
Cadillac Racing přizpůsobil svůj tovární program pro svou třetí sezónu ve WEC, jelikož JOTA je…
Dle webu Sportscar 365, Lamborghini zvažuje kompletní ochod z WEC, jak v kategorii Hypercar, tak…
Trojnásobný vítěz závodu 24 hodin Le Mans Andre Lotterer věří, že letošní zisk titulu mistra…