Ford Performance vyvine verzi GT3 svého Mustangu, která bude mít premiéru v roce 2024 v šampionátu IMSA SportsCar Championship. Podobnou cestou šlo i BMW s novou M4 GT3. Dá se tak očekávat, že uvidíme Ford i třeba v DTM nebo ADAC GT Masters
Mustang GT3 vyvine Ford Performance ve spolupráci s dlouholetým partnerem Fordu Multimatic Motorsports. Oba dříve spolupracovali na Fordu GT, který v roce 2016 vyhrál třídu GTE Pro ve 24hodinovém závodě Le Mans a v letech 2017 a 2018 dvakrát vyhrál třídu Daytona 24 hodin GTLM.
Multimatic nasadí dvouvozovou, továrnou podporovaný program pro IMSA GTD Pro, která odstartuje na 24hodinovém závodě v Daytoně v roce 2024.
Vedle pracovního úsilí budou k dispozici zákaznické Mustangy pro třídu pro-am GTD.
Zprávy o chystaném programu IMSA dále rozšiřují aktuální portfolio Fordu pro motorsport, které již zahrnuje programy podporované továrnou v mistrovství světa v rally, Nascar a Supercars.
„Mustang byl zrozen, aby závodil od samého začátku, a jsme nadšeni, že můžeme představit verzi GT3, abychom se mohli utkat s některými z největších výrobců na světě,“ řekl globální ředitel Ford Performance Motorsports Mark Rushbrook.
„S 58 lety celosvětové tradice vytrvalostních závodů, včetně dnešních Nascarů a australských supercarů, jsme připraveni posunout Mustang na další úroveň globálního výkonu.“
Larry Holt, výkonný viceprezident Multimatic Special Vehicle Operations, dodal: „Jsme nadšeni, že můžeme pracovat na tomto novém programu IMSA a také na zákaznickém programu GT3 s Ford Performance.
Máme mezi sebou dlouhé a skvělé pracovní vztahy, a to jak na nejvyšších úrovních závodních profesionálních sportovních vozů, tak při vývoji soutěžního závodního programu pro zákazníky a vozidel. Vážíme si jejich důvěry v nás a nemůžeme se společně dočkat, až světu ukážeme, co se s Mustangem chystá.“
Pětilitrový motor V8 na bázi Coyote, který bude pohánět Mustang, bude pocházet od dalšího dlouholetého partnera Ford Performance, společnosti M-Sport ve Velké Británii, která dohlíží na program Fordu ve WRC.
M-Sport není v konkurenci GT3 žádným neznámým, protože provozoval závodní program GT Bentley s Continentalem.
Vyvíjí také další motor TOCA pro British Touring Car Championship na základě dílů Fordu.
„Jsme potěšeni, že můžeme rozšířit náš vztah s Fordem a rozšířit ho do závodního světa po velmi úspěšných 25 společných letech v mistrovství světa v rally, které opět přináší úžasné výsledky s Puma Hybrid Rally1,“ řekl majitel M-Sport Malcom Wilson.
„M-Sport má bohaté a hluboké okruhové závodní znalosti a odborné znalosti, zejména z našeho programu GT3, který používal motor V8 vyvinutý společností M-Sport pro GT3, který nám pomohl k vítězství ve dvanáctihodinovém závodě Bathurst 2020 a 1000 km Paula Ricarda v roce 2019.
Jsme velmi nadšeni ze spolupráce s Ford Performance a Multimatic na Mustangu GT3 a budeme velmi tvrdě pracovat a nezůstane žádný kámen na kameni, když spojíme síly v boji o další vítězství po celém světě.“
Ford Performance také potvrdil, že příští rok bude představena nová verze Mustangu se specifikací GT4, vyvinutá rovněž společně s Multimaticem.
„Se současným Mustangem GT4 jsme zde i v Evropě zaznamenali mnoho úspěchů a těšíme se, že od příští sezóny budeme moci našim zákazníkům poskytnout zcela nový vůz pro soutěže v kategorii GT4.“