Ana Carrasco závodila v kategorii Moto3 v letech 2013 až 2015. Během těchto let získala body pouze dvakrát, v obou případech to bylo v sezoně 2013. V Malajsii skončila 15., ve Valencii byla 8. a to je tedy její nejlepší výsledek z mistrovství světa.
V šampionátu MotoGP se neudržela. V dalších letech se ale objevila v šampionátu superbiků, konkrétně pak v nově vzniklé kategorii supersport 300. Ve všech sezonách, kterých se účastnila, patřila k protagonistům.
V kategorii WSSP300 závodila od roku 2017 až do loňska. V roce 2017 dokázala vyhrát závod v Portugalsku a stala se tak první ženou v historii závodění, která vyhrála závod ve světovém šampionátu okruhového závodění.
V roce 2018 patřila k hlavním tvářím kategorie WSSP300. V sezoně vyhrála dva závody a součet bodů za celou sezonu jí zajistil titul mistryně světa. Stala se první ženou, která v závodění na okruzích získala mistrovský titul.
Také v následující sezoně patřila k favoritům soutěže. Získala několik podiových umístění, z toho dvě výhry, a nakonec byla celkově třetí.
Rok 2020 rozjela velmi dobře, opět získala několik podiových umístění, včetně jedné výhry. Jenomže v polovině sezony se během tréninku v Portugalsku vážně zranila a věci nabraly úplně jiný směr.
Ana Carrasco si při nehodě zlomila dva obratle v hrudní části páteře. Okamžitě byla operována v nemocnici v Lisabonu. Závodní sezona 2020 pro ni skončila. Místo toho začala intenzivní léčba a následovaly rehabilitace, které jí zabraly několik měsíců.
Na začátku sezony 2021 se ale opět postavila na start. V sezoně se jí nedařilo tak, jako v minulých letech, přesto jedno vítězství vybojovat dokázala.
Ana Carrasco tak v každé z pěti sezon, kterých se v supersportech 300 účastnila, získala minimálně jedno vítězství.
Ana je poměrně aktivní na svých sociálních sítích a snaží se šířit inspirativní příspěvky a být jakýmsi vzorem pro dívky, které se snaží prosadit ve stále spíše mužském prostředí. Také se nestydí ukázat jizvu na zádech, která jí po operaci zůstala.
Pro letošní rok se neobjevila v provizorních startovních listinách žádné z kategorií WSBK a začalo se spekulovat o její budoucnosti. Před několika dny bylo oficiálně oznámeno, že Ana se nakonec dokázala dostat zpět do MotoGP.
V této sezoně bude hájit barvy španělského týmu BOE. Tam byl původně jako jezdec ohlášen nováček David Salvador, ale z finančních důvodů byl nakonec nahrazen právě Anou.
Jejím týmovým kolegou bude jiný nováček, David Muñoz. Jenomže až od 8. závodního víkendu této sezony, protože dříve nebude Muñoz věkově způsobilý v Moto3 závodit. Úvod sezony tak místo něj odjede jiný nováček, Gerard Riu.
„Konečně mohu oznámit, že tuto sezonu budu závodit v MotoGP v kategorii Moto3 s týmem BOE. Jsem nadšená a těším se, až začne tohle nové dobrodružství!“ uvedla Carrasco na svých sociálních sítích.
Lamborghini oficiálně potvrzuje svůj odchod WEC, jak z kategorie Hypercar, tak z kategorie LMGT3. Italský…
Po jedné sezoně s vozem Lamborghini GT3 ve WEC se sytě růžová posádka Iron Dames…
Mercedes-AMG vstupuje do World Endurance Championship pro sezonu 2025. V kategorii LMGT3 bude mít dva…
Maro Engel vyhrál dramatický závod Světového poháru FIA GT, když odolal pětisekundové penalizaci za způsobení…
Cadillac Racing přizpůsobil svůj tovární program pro svou třetí sezónu ve WEC, jelikož JOTA je…
Dle webu Sportscar 365, Lamborghini zvažuje kompletní ochod z WEC, jak v kategorii Hypercar, tak…