Jednou z velkých zpráv je jistě ta, že Valentino Rossi už nebude příští rok figurovat v MotoGP jako aktivně závodící jezdec. Rossi ale není jediný, který se s královskou kubaturou musel rozloučit.
Volné místo nezbylo na některé další jezdce, v jejich případě se ale nejedná o ukončení závodní kariéry, nýbrž o přestup do jiné závodní série. Na Ikera Lecuonu se můžeme příští rok těšit v mistrovství světa superbike, Danilo Petrucci pojede v lednu Rallye Dakar. Šampionát 2021 začal jako závodní jezdec MotoGP také Lorenzo Savadori, který během sezony musel své místo přenechat jinému jezdci. Savadori určitě zůstává jako testovací jezdec Aprilie, ale jestli bude někde závodit zatím nebylo upřesněno.
Když někteří jezdci odcházejí, tak to logicky znamená, že někteří přicházejí. Příští rok uvidíme 5 nováčků a 1 navrátilce. Startovní rošt se v roce 2022 rozšíří na 11 týmů a tedy 22 jezdců.
Mistr světa Fabio Quartararo zůstává v týmu Monster Energy Yamaha a nic se v jeho případě nemění, po jeho boku zůstává jako crew chief Diego Gubellini. Quartararův týmový kolega Franco Morbidelli už si zkusil závodit v tomto týmu v závěru letošní sezony, příští rok by ho tedy měla čekat první úplná sezona v továrním týmu Yamahy. Patrick Primmer bude jeho novým crew chiefem.
Yamaha bude mít na startovním roštu ještě jeden tým, už to ale nebude tým Petronas. Firma Petronas totiž přestala tým Sepang Racing sponzorovat, takže se tým musel vydat jinou cestou. Po různých dohadech a spekulacích bylo nakonec oznámeno, že tým ponese název WithU Yamaha RNF Team. V jeho čele bude i nadále Razlan Razali, změnou ale prošlo jezdecké složení.
Během letošní sezony se do MotoGP vrátil Andrea Dovizioso, který byl následně oznámen jako jezdec satelitního týmu Yamahy také pro rok 2022. Jeho crew chiefem se stane velezkušený Ramon Forcada. Druhým jezdcem týmu je Darryn Binder, který přichází z Moto3. Binder bude mít po svém boku jako crew chiefa Noe Herreru.
Žádné výrazné změny se neočekávají v továrním týmu Ducati. V týmu totiž zůstávají oba letošní jezdci, Francesco Bagnaia a Jack Miller. Žádné změny nebyly ohlášeny ani v pozicích jejich crew chiefů. Po boku Millera bude pokračovat Christian Pupulin, s Francescem Bagnaiou bude i nadále pracovat Christian Gabbarini.
Žádné změny nenastaly ani v jezdeckém obsazení týmu Pramac. Fanoušci v tomto týmu opět uvidí Johanna Zarca a Jorge Martína. Také v tomto týmu oba jezdci zůstávají věrni svým crew chiefům. U Zarca zůstává Marco Rigamonti, s Martínem bude opět pracovat Daniele Romagnoli.
Velká změna ale nastane ve vedení týmu. Dosavadní šéf Francesco Guidotti totiž dostal nabídku od jiného týmu, kterou přijal. Informace o tom, kdo bude novým šéfem týmu Pramac, zatím nebyly zveřejněny.
Kromě těchto dvou, již docela zavedených, týmů bude mít Ducati na roštu další dva týmy. Dalším z týmů je VR46 Racing, který letos závodil pod názvem Avintia Esponsorama. Pro příští rok nad tímto týmem plně přebírá kontrolu VR46, i když šéfem týmu by měl i nadále být Ruben Xaus.
Zatím nebyl oznámen hlavní sponzor týmu, i když se už několik měsíců hovoří o společnosti Aramco, ale zdá se, že nastaly nějaké finanční potíže. V provizorní startovní listině tak tým zatím figuruje pouze jako VR46 Racing. Jména jezdců byla po několikaměsíčních spekulacích potvrzena přesně tak, jak se předpokládalo. V týmu zůstává Luca Marini, jeho novým týmovým kolegou bude Marco Bezzecchi, který přichází z Moto2.
David Muñoz, bývalý crew chief Valentina Rossiho, bude nyní novým crew chiefem Rossiho bratra Lucy Mariniho. S Marcem Bezzecchim bude pracovat Matteo Flamigni, pro kterého bude role crew chiefa úplně nová. Před tím pracoval mnoho let jako datový inženýr Valentina Rossiho.
Čtvrtým týmem, který bude v roce 2022 provozovat motocykly Ducati, bude tým Gresini. Tento tým pro příští rok projde velkou řadou změn. Kromě nového dodavatele motocyklů bude mít také dva nové jezdce. Enea Bastianini se pouze přesouvá z jiného týmu, Fabio Di Giannantonio bude v MotoGP nováčkem. Bastianini si s sebou do týmu přivedl svého crew chiefa z letošní sezony, Alberta Giribuolu. Di Giannantonio bude pracovat s Donatellem Giovanottim, který loni působil jako crew chief Nicola Bulegy v týmu Gresini v Moto2.
Tým Suzuki bude mít v poli opět pouze svůj hlavní tovární tým, ve kterém k žádným jezdeckým změnám nedošlo. Opět v modrých barvách uvidíme Joana Mira a Alexe Rinse. Žádné změny se neudály ani v rolích crew chiefů. Mir bude opět pracovat s Frankie Carchedim, zatímco s Rinsem bude pracovat Jose Manuel Cazeaux.
Otazník ale visí nad tím, kdo bude šéfem týmu Suzuki Ecstar. Před sezonou 2021 totiž odešel šéf týmu Davide Brivio, který dostal nabídku z Formule 1. Letos tak tým provizorně vedl Shinichi Sahara, ale tým již dříve oznámil, že by rád měl od sezony 2022 opět pevně stanoveného šéfa týmu. Žádné detailnější informace ale zatím nebyly vydány.
Vše stejné jako v roce 2021 zůstává v roce 2022 v týmu Repsol Honda. Jezdeckou dvojicí budou opět Marc Márquez a Pol Espargaró a u obou zůstávají také jejich crew chiefové. S Márquezem bude opět pracovat Santi Hernández, po boku Espargara zůstává Ramon Aurin.
Žádné změny se nedějí ani v týmu LCR Honda. Zůstává stejné jezdecké složení Alex Márquez a Takaaki Nakagami. Po boku Márqueze zůstává jako crew chief Christophe Bourguignon. S Nakagami bude opět pracovat Giacomo Guidotti.
Novinky hlásí oba týmy KTM. V týmu Red Bull KTM Factory došlo k výměně šéfa týmu. Mike Leitner ve své funkci skončil a od příští sezony ho nahradí Francesco Guidotti, bývalý šéf týmu Pramac Racing. Tým by měl přivítat také nového technického ředitele, kterým by se měl stát Fabiano Sterlacchini, který v minulých letech pracoval u Ducati.
Jezdecké složení se v tomto týmu nemění, v barvách továrního týmu KTM budou závodit Miguel Oliveira a Brad Binder. Role šéfů jednotlivých crew se také nemění. S Oliveirou bude opět pracovat Paul Trevathan, na boxové straně u Brada Bindera to bude Andrés Madrid.
Tým Tech3 KTM sice nehlásí změny ve vedení týmu, ale hlásí kompletní změnu jezdeckého složení. Pro tento tým budou závodit dva nováčci, mistr světa Moto2 2021 Remy Gardner a druhý v pořadí Moto2 2021 Raúl Fernández. Tito dva jezdci byli týmovými kolegy v týmu Ajo v této sezoně, takže jejich spolupráce bude pokračovat také v MotoGP.
Crew chief Remyho Gardnera se jmenuje Alex Merhand a bude to pro něj nová role. V minulých letech pracoval v Tech3 jako datový inženýr. S Fernándezem bude pracovat Nicolas Goyon.
Hlavní změnou týmu Aprilia je, že už to nebude soukromý tým provozovaný týmem Gresini, ale stane se z něj tovární tým Aprilie. Jezdecké složení bude stejné, jaké bylo ve druhé polovině letošní sezony. V týmu tedy uvidíme Aleixe Espargara a Mavericka Viñalese. S Espargarem bude opět jako jeho crew chief pracovat Antonio Jimenéz, s Viñalesem bude pracovat Giovanni Mattarollo.
Lamborghini oficiálně potvrzuje svůj odchod WEC, jak z kategorie Hypercar, tak z kategorie LMGT3. Italský…
Po jedné sezoně s vozem Lamborghini GT3 ve WEC se sytě růžová posádka Iron Dames…
Mercedes-AMG vstupuje do World Endurance Championship pro sezonu 2025. V kategorii LMGT3 bude mít dva…
Maro Engel vyhrál dramatický závod Světového poháru FIA GT, když odolal pětisekundové penalizaci za způsobení…
Cadillac Racing přizpůsobil svůj tovární program pro svou třetí sezónu ve WEC, jelikož JOTA je…
Dle webu Sportscar 365, Lamborghini zvažuje kompletní ochod z WEC, jak v kategorii Hypercar, tak…