Gabriele Piana: V srdci jsem dvojnásobný šampion

Gabriele Piana: V srdci jsem dvojnásobný šampion

 
  

Gabriele Piana a Michael Schrey se v listopadu stali letošními šampiony ADAC GT4 Germany. Exkluzivně pro náš web True Racing se Gabriele rozpovídal o své sezoně.


Gabriele se společně s Michaelem stali šampiony ADAC GT4 Germany již v roce 2020, ale po konci sezony jim titul byl odebrán po přezkoumání jednoho ze závodů. Letos už jim titul zůstal.

,,Byla to škoda, protože jsme to oficiálně vyhráli dvakrát za sebou, ale nakonec se o tom v roce 2020 rozhodlo až 2 měsíce po skončení šampionátu. Takže v mém srdci jsem dvojnásobný šampion, ale to, co říkají oficiální papíry, je něco jiného.” říká Gabriele.

,,V této sezóně jsme očekávali víceméně to samé jako v roce 2020. Očekávali jsme sezonu, která bude těžká, kde budeme potřebovat získat každý bod, který budeme moci. 

Určitě jsme nikdy nečekali, že vyhrajeme 4 závody hned na začátku sezóny, nikdy by nás to ani nenapadlo. Nějak to prostě dopadlo. 

Oschersleben je naše dobrá trať, pro nás a pro mě zvlášť. Pak byl Red Bull Ring, který byl dobrý. Pak začala být sezóna o něco těžší. Ale nečekal jsem, že znovu vyhraji šampionát. Bylo to hezké překvapení.” 

Hlavními oponenty v boji o titul byli teprve osmnáctiletí piloti od týmu Zakspeed; Jan Marschalkowski a Theo Nouet. Bitva s nimi se táhla až do posledního závodu sezony. 

,,Od začátku, ještě před začátkem sezóny, bylo jasné, že půjde o velmi konkurenceschopnou jezdeckou dvojici. Jana také velmi dobře znám, vlastně jsem ho na začátku jeho kariéry trochu trénoval. Okamžitě jsem viděl, že má určitě rychlost na to, aby mohl být konkurenceschopný” 

Při posledním víkendu na Nurburgringu, v prvním závodě udělal Piana chybu, která ho klidně mohla stát výhru šampionátu. Při nájezdu do boxů přejel garáž svého týmu a při následném zatáčení omylem narazil do auta, které projíždělo okolo něj. 

,,Všechno šlo perfektně. Měl jsem dobrou kvalifikaci, měl jsem dobrý start, měl jsem snadný stint, jen jsem to udržoval, moc netlačil a neriskoval. 

Viděl jsem velmi dobře, kde je naše konkurence, protože tam byly velké obrazovky, takže jsem je mohl kontrolovat, když jsem řídil, a oni měli problémy. Takže to bylo jen odpočítávání kol, než se dostanu do boxů, Normálně jsem komunikoval s týmem. 

A pak, nevím, vypnul jsem hlavu o 10 sekund rychleji, na chvíli jsem ztratil koncentraci. 

Když mi tým poskytl informace, tak jsem také neměl přehled o provozu na trati, a když mi řekli, abych jel přímo tam, kam mi mechanik ukazoval,  přijelo další auto. 

Je to cenná lekce, spíše psychologická. Práce není hotová, dokud není hotová. Musíte zůstat koncentrovaní i po šachovnicové vlajce. Za všech okolností.”

Ve druhém závodě, v posledním závodě sezóny, naopak zvolili mokré pneumatiky na nově vysušenou trať. Byli tak jedni ze tří aut na mokrých pneumatikách, stejně jako hlavní soupeři Marschalkowski a Nouet.

,,Bylo mi naprosto jasné, žádná diskuze, že nasadíme slicky. Jsem si 100% jistý, že slicky byly správné rozhodnutí, o tom ani nemusíme mluvit. 

Ale také bylo předem dohodnuto, že bez ohledu na to, uděláme to samé jako vůz Zakspeed číslo 13. Pro nás bylo jasné, že slicky byly správnou strategií, ale toto již bylo rozhodnuto. 

Můj předzávodní rituál je ignorovat závod, dokud nezačne. Když startovali, šel jsem do garáže a zeptal jsem se, jestli jsme na slickách a oni řekli, že ne, že auto číslo 13 je na mokrých, takže my taky.

Nemohl jsem tomu uvěřit, že auto číslo 13 je na mokrých gumách. Mně to nedávalo smysl. Kdybych byl v jejich situaci, dal bych si slicky, ať se děje cokoliv.” 

V letošním roce si Gabriele kromě závodů v ADAC GT4 vyzkoušel i jeden závodní víkend v DTM Trophy na Norisringu, ten však nedopadl podle představ. 

,,Čekali jsme úplně jiný víkend. Pořád nevím, co se stalo, všichni byli rychlejší než já. Něco takového se mi nikdy nestalo. Týden poté jsem byl v Hockenheimu a byl jsem zase rychlý, takže nevím. 

Neexistovala žádná dlouhodobá strategie kromě toho, že jsem tam jel abych pomohl Michaelovi (Schreyovi) získat třetí místo v šampionátu.” 

Jak DTM Trophy tak ADAC GT4 závodí s GT4 vozy, i přes to jsou oba šampionáty velmi odlišné. 

,,Musím říct, že konkurence byla v DTM Trophy mnohem těžší.  Jsou také drobné rozdíly na tratích, v BoP, v pneumatikách, různé váhy paliva, těžší auta, potřebujete různé věci. 

Přestože jsou auta stejná, je to jiný šampionát. Nicméně Michael (Schrey) byl konkurenceschopný v obou šampionátech a stejně tak Tregurtha.

Nemůžete je přímo porovnávat, ale v obou těchto šampionátech máte několik jezdců a ti, kteří jsou rychlí v jednom, jsou rychlí i v druhém.”

BoP je v obou šampionátech jiné, ale i přes to to je velice diskutované téma v obou. Zpočátku sezony to bylo hlavně o vozech značky BMW, postupně se ale do boje o vítězství připojil i Mercedes, Audi, Toyota nebo KTM.

,,BMW rozhodně nebylo nejrychlejší auto na Norisringu (DTM Trophy). Kdyby se mě zeptali, které auto je tam nejrychlejší, okamžitě bych běžel k Toyotě. 

BoP je ale tak citlivá záležitost. V šampionátech GT4 je každý jezdec tak odlišný od druhého, že vlastně nevíte, kdo je dobrý, protože má dobré auto a kdo je prostě dobrý jezdec. BoP bude vždy trefit nebo minout, bez ohledu na šampionát.”

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Translate »